דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / פסח 2022 – האם אנחנו עדיין עבדים?

פסח 2022 – האם אנחנו עדיין עבדים?

שאלה: על פי דו"ח של מפתח מגמות עולמיות בשוק העבודה, ההיצע של העובדים הולך ומתדלדל באופן קבוע. יותר ויותר אנשים לא מרוצים ועוזבים את עבודתם. 83% מהנשאלים בסקר אמרו שהשעות ומקום העבודה גמישים, אך הם עדיין מרגישים חנוקים, משועבדים ולא יודעים למה לשייך את ההרגשה הזאת. מאין לדעתך נובעת הרגשת המחנק הזה? האם בפסח 2022 אנחנו עדיין עבדים?

תשובתי: זו הרגשה שנובעת מכך שאנשים לא רוצים להיות חייבים זה לזה, ובסופו של דבר לא רוצים להיות חייבים לחברה האנושית, לעם שלהם, למדינה שלהם. אדם לא רוצה להיות חייב.

שאלה: אנחנו באמת חייבים משהו למישהו?

תשובתי: אני חושב שאנחנו שייכים לחברה האנושית, שחיה בתוך מערכת הטבע של הדומם, הצומח והחי, ולכן אם אנחנו רוצים או לא רוצים, אנחנו חיים במערכת כוחות שפועלים עלינו ואנחנו פועלים עליה. אנחנו צריכים להכיר את המערכת הזו של ההשפעה ההדדית, ואיך אנחנו יכולים לחיות בה באיזון בין כולנו. לא רק בין בני האדם, אלא בין כל חלקי הטבע. איזו נוסחה צריכה להיות כאן? אילו יחסים? איך אנחנו קובעים את היחסים האלו בכל האנושות? הממשלה צריכה לדעת אילו חוקים עליה לקבוע לאנושות, כך שהכול יהיה באיזון, אחרת הכול יתפרק. כך זה צריך להיות לפי חוק הטבע, חוק הסביבה והחברה. ואם לא מקיימים את החוקים, אז מגיעים ל צרות, בעיות, מכות עד מלחמות.

 

 

מתוך ישיבת כתבים, 12.4.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest