דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פנימיות או חיצוניות?

פנימיות או חיצוניות?

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", סעיף ע"א:

"וטעם דבריהם הוא, כמו שבארנו, שבהיות כל עוסקי התורה, מזלזלים בפנימיות שלהם, ובפנימיות התורה, ומניחים אותה, כמו דבר, שאין צורך בו בעולם…שבזה, המה מגבירים את חיצוניותם עצמם.

וכן החיצוניות שבאומות העולם, שהם בעלי החורבן שבהם, מתגברת ומבטלת את הפנימיות שבהם, שהם חסידי אומות העולם.

וכן חיצוניות כל העולם, שהם אוה"ע, מתגברת ומבטלת את בני ישראל, שהם פנימיות העולם.

ובדור כזה, כל בעלי החורבן שבאומות העולם, מרימים ראש, ורוצים בעיקר להשמיד ולהרג את בני ישראל.

וכל אחד ואחד מאיתנו, שרידי הפליטה: יקבל על עצמו, בכל נפשו ומעודו, להגביר מכאן ואילך, את פנימיות התורה, וליתן לה את מקומה הראוי, כחשיבותה על מעלת חיצוניות התורה. ואז יזכה, כל אחד ואחד מאתנו, להגביר מעלת פנימיותו עצמו, דהיינו בחינת "ישראל" שבו, שהיא צרכי הנפש, על בחינת חיצוניותו עצמו, שהיא בחינת "אוה"ע" שבו, שהיא צרכי הגוף.

וכן פנימיות אוה"ע, שהם חסידי אומות העולם, יתגברו ויכניעו את החיצוניות שלהם, שהם בעלי החורבן. וכן פנימיות העולם, שהם ישראל, יתגברו בכל שבחם ומעלתם, על חיצוניות העולם, שהם האומות."

בסיום ה"הקדמה לספר הזוהר", בעל הסולם שׂם דגש רק על דבר אחד, מה אנחנו לומדים: פנימיות או חיצוניות?

יחד עם זה, הלימוד שלנו קשור ישירות למימוש. אם אנחנו לומדים חיצוניות, אז מממשים חיצוניות, ואם לומדים פנימיות, אז מממשים פנימיות. ובזה אנחנו ממש הופכים את העולם מהרגליים על הראש או מהראש על הרגליים.

הכול תלוי רק בזה. לימוד נכון מאפשר לנו למשוך את המאור המחזיר למוטב, ואז אנחנו מתחילים יותר להבין, לסדר את עצמנו ואת כל העולם בצורה המתאימה לכוח העליון.

כאן ההסברים של בעל הסולם לא משאירים לנו שום אפשרות "לחמוק" מהתשובה. הוא מעמיד את הדברים בצורה מאוד ברורה. לכן, כל אחד ואחד, עד כמה שמסוגל, חייב להתעסק בפנימיות התורה, במסר הפנימי ובמימוש שלה, בזה שמשתמש בספר הזוהר ובכל ספרי הקבלה שכתבו בעל הסולם והרב"ש. בצורה כזאת אנחנו משפיעים על עצמנו ועל כל העולם, כי כולנו יחד נמצאים במערכת אחת.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 19.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להעדיף פנימיות
החולה מת ומרגיש טוב עם עצמו
מקובלים על למי מתאים לימוד הקבלה – חלק ה'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest