דף הבית / אקטואליה / פליטים זה טוב?

פליטים זה טוב?

הערה: מתוך מחקרים, אמריקאים הגיעו למסקנה שהפליטים לא מהווים עול על צווארה של המדינה שנתנה להם מחסה, אלא להיפך, העזרה שניתנת להם בכסף, מסוגלת להעניק תנופה חזקה למשק. אמנם הבדיקות נערכו במחנות של פליטים מאפריקה. שם, העזרה ניתנה בצורת מצרכי מזון, הפליטים מכרו אותם, שם ניתן כסף שהושקע בכלכלת המדינה.

התייחסותי: בכל מקרה זה לא יוביל לפתרון, מפני שאת הפליטים צריך לקלוט ולהתאים לחיים באותן מדינות בצורה שונה. בראש ובראשונה, הקליטה וההתאמה צריכות להיות תרבותיות. וזה לא יכול להתבצע מאחר ולפי דתם, לפי המבנה הפנימי, לפי הכוונות והתוכניות, הפליטים עוינים לגמרי לאותן המדינות שמקבלות אותם. הפליטים נצמדים לתוכנית מדויקת לכבוש את המדינות הללו, לשלוט עליהן ולהפכן ל"חליפות". לכן, כל הדיבורים על כך שהם כביכול תורמים משהו לשגשוגה של הכלכלה, אלה הן מילים ריקות מתוכן. האמריקאים מבצעים ומוציאים לפועל את המדיניות שלהם כדי לרכך לפחות מעט את הדעה החברתית.

הפליטים לא הביאו התעוררות או שיקום כלכלי לאף מדינה. הם לא רוצים לעבוד, לא רוצים ללמוד, לא רוצים להיות כמו כל יתר האזרחים. והעובדה שדרכם מועברת מחזוריות כספית המונית, המדינה נותנת להם כסף, והם מחזירים אותו למדינה דרך החנויות, אפשר לעשות זאת גם דרך האזרחים של אותן המדינות.

שאלה: יוצא, שחייבים לערוך התמזגות וחינוך תרבותיים של הפליטים, כי כבר לא ניתן להימנע מזרם ההגירה שלהם?

תשובתי: למרבה הצער, אירופה "נשכבה" תחתיהם. הם, כמו חיידקים טפילים בסביבה טובה ומזינה. זה מה שבדיוק מתרחש היום ביבשת אירופה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.6.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest