דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פיתויים של "קו שמאל"

פיתויים של "קו שמאל"

כאשר לאדם אין קשר הדוק עם סביבה נכונה, אז הוא מתחיל להתרחק מהעבודה הרוחנית. כי "קו שמאל" הוא הרי כל כך מפתה!

אלה הם לא פיתויים גופניים, שמסיחים זמנית את דעתך ואתה יכול להסדיר אותם ולחזור שוב לעבודה הרוחנית, אלה הם פיתויים של שליטה, עושר, כבוד, תהילה ומושכלות.

אתם מתארים לעצמכם, שאם עכשיו היו מאפשרים לאנשים שלומדים את חכמת הקבלה לקבל עושר רב, ספק אם מישהו היה עומד בפני הפיתוי הזה. היו נותנים להם ארמונות, יאכטות, צוות משרתים גדול מאוד, שהיה מקדים כל רצון שלהם. בזה פשוט שוטפים לאדם את המוח. הוא הופך להיות בהמה בכלוב של זהב.

או שנותנים להם אפשרות של שליטה בלתי מוגבלת. נניח שאומרים לך: "אנחנו זקוקים לך, כדי שתהיה נשיא העולם. אנחנו רוצים לבסס את התפקיד הזה, כדי שאדם אחד ינהל הכול. מילה אחת, ולפי רצונך הכול מייד יתבצע בעולם, בכל ההיררכיה האנושית". יחד עם זה, לא מדובר בתיקון העולם ובני האדם, אלא על ההתפתחות הטכנולוגית הרגילה.

ומה יכול לעכב את האדם? שום דבר.

או שמנסים אותך לא על ידי עושר ושליטה, אלא על ידי תהילה. אתה מקבל הודעה שאתה זוכה בפרס נובל לשלום או שמזמינים אותך להופיע בפורום יוקרתי. אתה מוקף בחנפנים, שמתרפסים ו"מלקקים" אותך מכל הצדדים. כולם מביטים עליך ומתפעלים! הבורא יכול לשחק לפניך כזה תיאטרון.

והעיקר, זה מושכלות, כאשר אתה מצטייר בעיני החברה הכי חכם, שיודע הכול, המוכשר ביותר. מושכלות, ידע, זה לא עושר ולא שליטה ולא תהילה. ידע אנושי רגיל, זה הכיסוי של כל היקום. כולם מסתכלים עליך כעל היחיד שמבין את סודות היקום. כזה פולחן הוא הרבה יותר גבוה, מפני שהוא למעשה כבר נמצא בין האגו והמדרגה הבאה.

בדרך שלנו קשה מאוד להימנע מפיתויים של שליטה, עושר, תהילה ומושכלות. למעשה בלתי אפשרי. צריך לשמור ולהגן על תלמידים שנמשכים לזה. לכן בכל הדתות ובהרבה חברות, הבּן בדרך כלל נמצא ליד אביו, שיכול להעביר לו את העסק של חייו. כי הבן אף פעם לא יתנגד, הוא תמיד יתמוך וישמור על הקו של אביו, מפני שדאגתו בשימור אותו השם, אותו הסמל.

לחנך תלמידים, שיהיו נאמנים לך כמו בנים, זה מורכב מאוד. לכן יש צורך "לרְדוֹת" בהם, כדי שהם לא יתנתקו ממך, כדי שבמשך אותן השנים שהם נמצאים לידך, יקבלו כמות מרבית של "סטירות", מכות ויתחילו לקבוע: "למען מה אני מתרחק ומתקרב, למען כבוד, למען מושכלות או למען עושר?", כדי שלפחות יופיעו בהם ניצנים של ההרגשות הללו.

אני מרגיש סטייה של התלמידים מהדרך הנכונה לפי התרחקותם הפנימית ממני, לפי איזה בוז כלפי עצמם. במקרה כזה אני צריך להראות שלא הוא מתרחק ממני, אלא אני מתרחק ממנו. אם הוא יפתח את זה בצורה נכונה, אם יבין שזו למעשה לא התרחקות אלא התקרבות אליי, אז הוא יתגבר על הכול. ואם לא, אז לא.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 24.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לקבל יחס של חסד מצד אביו
מבחן על מסירות לרוחניות
להלוות קצת שלמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest