דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חפירות ארכיאולוגיות במקום עבודתו של הבורא

חפירות ארכיאולוגיות במקום עבודתו של הבורא

אנחנו אף פעם לא יכולים להיות נוכחים בתהליך ההתפשטות של ה"עולמות" ממעלה למטה, כי זה התרחש לפני הופעתנו. כפי שבעולם הזה אי אפשר להיות נוכח בעבר ולהשתתף באירועים ההיסטוריים שהתרחשו לפנינו. אנחנו לא יכולים לדעת מה קרה בהיסטוריה, אם הידע הזה לא רשום או שלא הועבר מאיש לאיש.

אנחנו רק מוצאים איזה שהן הוכחות: חופרים מתוך האדמה שאריות של דינוזאורים, עצמות, חפצים אחרים, ויכולים בעזרת מחקרים מדעיים לתאר איכשהו לעצמנו אילו תהליכים התרחשו לפנינו. אבל כל זה לא יותר מאשר השערות. מה שאם כן ברוחניות, בכלל אי אפשר בדרך כזאת לדעת על האירועים הקודמים, כי אין מי שיספר עליהם.

בעולם שלנו, קרום האדמה שומר בתוכו רבדים של כל התקופות הגיאולוגיות שעברו בטבע הדומם, הצומח והחי, עוד לפני שבכלל נוצר האדם. על ידי לימוד אנחנו יכולים לקבל איזה שהן ידיעות על ההיסטוריה שלנו. בדומה לזה, ברוחניות אנחנו יכולים ללמוד על עצמנו על התהליכים שעברו לפנינו, אבל בכל זאת, הדברים האלה הם לא יותר מאשר השערות.

ברוחניות ההשגה מבוססת על תהליך עלייה ממטה למעלה. זהו תהליך מאוד מיוחד, שאין לו הקבלה בגשמיות. על ידי "רשימות" וכל היוצרות שנמצאות בנו אנחנו מסוגלים להתחיל לעלות, כלומר להשיג את כל תהליך העבודה של הכוח העליון שברא אותנו.

העלייה שלנו ממטה למעלה היא בדרגות ההשגה, בקניית "כלים" ו"אורות". אנחנו לא חוזרים חזרה להיסטוריה, ל"כלים" ו"אורות" יותר נמוכים, ליצורים יותר ויותר פרימיטיביים, כאילו שמחזירים את האבולוציה לאחור וחוזרים לתהליכים ההתחלתיים שעברנו בעולם הזה ובהתפתחות הרוחנית. להיפך, על ידי ההתקדמות ממטה למעלה אנחנו קונים רגש ושׂכל של ה"מאציל".

כלומר, אנחנו לא חוזרים לשורשים שלנו כדי להיות פשוטים ופחות מורכבים לפני המצב ההתחלתי ובזה להכיר יותר ויותר טוב את עצמנו. כיוון שאם אנחנו נחזור לשורשינו, אז נהפוך ליותר פרימיטיביים, נאבד את הארגון המורכב שלנו ובהתאם לזה, נבין, נרגיש ונשיג פחות.

לכן תוך כדי התהליך מ"תתא לעילא", אנחנו מוסיפים לשׂכל ולרגש שלנו, של הנברא, את הרגש והשׂכל של הבורא. אנחנו לא משיגים את המבנה של הנברא בכל מדרגה ומדרגה, אלא משיגים את המבנה של המדרגה עצמה, כלומר את המבנה של הבורא, את היחס שלו לנברא שבאותה המדרגה.

מתוך שיעור על המאמר "סוד העיבור – לידה" של בעל הסולם, 20.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תמונות המציאות המתעוררות לחיים
"תבנית" הבריאה
להרכיב את הפסיפס של הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest