שאלה: ברוחניות אין זמן ואין מקום. האם אפשר להסיק מכך שכל מה שכתוב בספרי הקבלה על התהליכים שעובר הנברא בעולמות העליונים קורה עכשיו, כרגע ממש?
תשובה: "כרגע" זו גם כן הגדרה של זמן. אם תאמר שהכול מצטמצם לרגע אחד, ל"עכשיו", אז שללת בעצם את העבר והעתיד. אפילו אם תאמר שקיים רק רגע אחד, רק ההווה, הרי גם ההווה הזה הוא זמן.
איננו מבינים מה זה ממש "מחוץ לזמן", ניתן להרגיש זאת רק ברוחניות. בינתיים, עקב מוגבלות תפיסתנו, הדרך המועילה ביותר להתקדמות היא לתאר את עצמנו כקיימים בתוך תהליך של תיקונים, מתקדמים לעבר תחושת המצב הקבוע והנצחי.
ליתר העמקה, צפו בווידאו
(מתוך שיעור על תלמוד עשר הספירות מה-3.4.08, דקות 27:02-29:23. לצפייה בשיעור המלא)
באהבה לרב לייטמן
רינת, הקבוצה הוירטואלית
על משקל
Thank you for the music / ABBA
I'm nothing special
In fact I'm a bit of a joke
That looks like a square
Youv'e probably heard it before
But I've got a special Kvutsa in my world
There everyone studying to reach the one soul
I'm so thankful and proud
All I want is to feel like a part
of that team
פזמון
Thank you Mr. Laitman
for all the spirit
Thanks for all
the lights you're bringing
We can't live without it
We need this whole unity
like ecstasy
This is the drug for you and me
So I say
Thank you Mr. Laitman
for bringing it to me
תע"ס חלק א' – הסתכלות פנימית פרק ט' (קבלה למתחיל עמ' 503)
פרק ט'
תנועה רוחנית, פירושה, התחדשות של שינוי צורה
לג) עוד נשאר לבאר דבר הזמן והתנועה, שאנו נתקלים בהם כמעט בכל מלה בחכמה הזאת. אכן תדע, שהתנועה הרוחנית איננה כתנועה המוחשית ממקום למקום, אלא הכונה היא על התחדשות הצורה. שכל חידוש צורה אנו מכנים בשם "תנועה". כי אותו החידוש, דהיינו שינוי הצורה שנתחדשה ברוחני, במשונה מצורה כללית הקודמתו שבאותו הרוחני, הרי היא נבחנת שנתחלקה ונתרחקה מרוחני ההוא, ויצאה בשם ובשליטה לפי עצמה. שבזה היא דומה לגמרי למהות גשמית, אשר נפרד ממנה איזה חלק, ומתנענע והולך לו ממקום למקום. ולפיכך מכונה החידוש צורה בשם "תנועה".
זמן הרוחני פירושו, מספר מסוים של חידושי שינוי צורות, המסובבים זה מזה, קודם ואח"כ, פירושם סיבה ומסובב
לד) ודבר הזמן בהגדרתו הרוחני תבין, כי כל עיקר מושג הזמן אצלנו, אינו אלא הרגש של התנועות. כי מוח המדמה שבאדם מצייר ומרקם מספר מסויים של תנועות, שהרגיש בהן זו אחר זו, ומעתיקם בדמיון "זמן" מסוים. באופן, שאם היה האדם עם סביבתו במצב של מנוחה מוחלטת, לא היה יודע אז ממושג הזמן ולא כלום. והנה כן הדבר גם ברוחנים, שסכום מסוים של חידושי הצורות, הנבחנות לתנועות רוחניות, המסובכות זו בזו בדרך סבה ומסובב, מכנים אותן בשם "זמן" ברוחניות. וענין "קודם ואח"כ" פירושו תמיד כמו סיבה ומסובב.
שאלה
משום מה, אני לא רואה את השיר המוקדש לרב
על מסך המחשב כשאני נכנסת לכתבה,אלא רק במדור תגובות
יש סיבה מסוימת?