דף הבית / אקטואליה / פורום כלכלי בדאבוס 2018

פורום כלכלי בדאבוס 2018

הערה: לפורום הכלכלי ה – 48 בדאבוס הגיעו ראשי ממשלות משבעים מדינות, ו 3000 בני אדם. הנושא העיקרי של הפורום הוא "יצירת עתיד משותף בעולם מפורד".

תגובתי: מתאספים שם פוליטיקאים ואיילי-הון, שיחד מסובבים את העולם. על פי הדו"ח האחרון 1% מהאנשים האלה הם בעלי 70-80% מהעושר של העולם. אז על מה אפשר לדבר, לאן הולך העולם?

שאלה: כלומר אינך מאמין בפורומים שלהם?

תשובתי: הם נערכים במשך 20 השנים האחרונות. מה ראינו? הכול זורם אליהם לידיים. אם בעבר חשבו שמהם יעבור לפחות משהו גם לפשוטי העם, אז במשך השנים רואים שזה לא קורה. האגו אינו יכול לחלק משהו מעצמו, בשום אופן! אם הוא עתיד לתת משהו מעצמו, אפילו אם אין לו צורך בזה, אז הוא חולה. זו כזו תכונה של הטבע.

שאלה: יוצא, שאסיפה של אגואיסטים, במיוחד של בעלי שליטה של כל האוצרות והעושר של העולם, מחמירה את המצב?

תשובתי: בוודאי, היא מחמירה את המצב. מפורום לפורום הם באים לשם, מדווחים זה לזה עד כמה הם התעשרו. איני מביע כלפיהם יחס, אלא מדבר על אותה תכונה של הטבע שנמצאת בהם. היא מנהלת אותם ללא רחמים והם אינם יכולים לעשות שום דבר בצורה אחרת. כלומר, איני מתקומם נגדם, אני לא פוליטיקאי ולא פילוסוף. אם אנחנו רוצים שהתכונה הזו תפסיק לעבוד בתוך בני האדם ולא תוביל אותנו להשמדה, אז עלינו לתקן את התכונה הזאת בכולנו, כולל בהם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 23.1.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest