דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / עתיד שבונה ממך אדם

עתיד שבונה ממך אדם

שאלה: הפילוסופים טוענים שהאדם נמשך על ידי העתיד ונבנה מתוך העתיד…

תשובתי: מדויק לחלוטין. התמונה העתידית המושלמת שלנו, התכונה, המראה, החברה, קיימים מראש בטבע. בטבע לא קיים מושג הזמן. זמן, זו התפתחות רק כלפי ההכרה שלנו. לכן כל התמונה העתידית מלכתחילה קיימת בטבע, ואנחנו צריכים לבוא אליה, ואיך להגיע – זה תלוי בבחירה שלנו.

שאלה: הבחירה של כל מיני דרכי ההתפתחות האפשריות מופיעה באדם רק כאשר יש לו חוסר יציבות של המערכת המורכבת. כאשר היא יציבה, אין חופש בחירה, היא לא זזה.

תשובתי: לא. האפשרות של הבחירה ישנה רק כאשר הוא בוחר האם עליו ללכת באותו הכיוון שמראה לו הטבע האינטגרלי הכללי, או ללכת כפי שאומר לו הטבע האגואיסטי האינדיבידואלי. בין שני הכיוונים האלה הוא עושה את בחירתו, והמטרה היא אחת, ובכל מקרה הוא יבוא אליה. מה יניע אותו בדרך: או האגו שלו על ידי לחצים שליליים, או ההשתוקקות שלו לאינטגרליות על ידי משיכות חיוביות.

בזמן ההשתוקקות לאינטגרליות, מה שמושך אותי קדימה זו הראייה, המחקר של המצב העתידי, בכך שנובע ממה שאני כבר משיג היום. אם אני נע לקראת חברה אינטגרלית, אז בהדרגה מצטברות אצלי ידיעות, הרגשות, הבנה של מה שאני צריך להגיע אליו. ואני כבר יכול לחזות את הצעדים הבאים שלי.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי. נוסחה של חברה אינטגרלית", 02.07.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest