דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עשֵׂה לך מורה וקבוצה!

עשֵׂה לך מורה וקבוצה!

laitman_2010-04-14_7369_u-70.jpg

שאלה: האם קיים הבדל בין תלמיד הלומד את חכמת הקבלה ביחידות עם מורה מקובל, לבין אופן הלימוד שלנו, בקבוצה?

תשובתי: גם אנחנו לומדים יחד בשיעור. מובן שזה שונה משיעור של אחד-על-אחד, אך אינני חושב שהיום ניתן להעביר את החכמה הזאת למישהו באופן אישי. בזמננו זה אפשרי רק דרך לימוד בקבוצה ודרך האינטרנט בצורה הרחבה ביותר. רק כך התלמיד יתקדם, לא משנה היכן הוא נמצא פיזית. השיטה היחידנית הקודמת כבר לא תעבוד.

לא צריך להצטער על מה שלא ניתן, צריך לנצל את כל מה שיש לך. לכל אחד ישנה השגחה מלמעלה, והבורא מנהל את כל התהליך. במקום שבו יש לך בחירה חופשית, תיישׂם אותה. זה הכול.

בשבילי לא קיימים תלמידים יותר קרובים או רחוקים. התלמיד עצמו קובע כל פעם עד כמה הוא קרוב, וכך הוא מתקדם. מידת הקרבה או הריחוק של התלמיד נמדדת אך ורק לפי המידה שבה הוא רוצה לקלוט את המסר הפנימי שלי ולהפנים אותו, ליישׂמו. לא משנה אם התלמיד נמצא בהכרח בשיעור או שהוא גר רחוק ולומד דרך האינטרנט, לא משנה אם הוא גבר או אישה. הכול תלוי רק בתלמיד, בצורה שבה הוא מנצל את מה שניתן לכולם.

מעבר לזה, חשוב מאוד לא לשכוח שלא ייתכן מצב שהתלמיד יכבד את המורה ויזלזל בקבוצה. כי הרי המורה הוא החלק הפנימי ביותר של הקבוצה, המסר שנמצא בתוכה. ולכן לא יכול להיות שהאדם יזלזל בקבוצה ויכבד את הרב, שהוא המטען הפנימי שלה.

הקבוצה היא המקום המשותף שלנו ושל המורה, מקום המפגש שלנו. זה לא היה בימים עברו, כשהתלמיד עבד עם המורה פנים אל פנים. כשאנחנו נפגשים בתוך הקבוצה, כל תלמיד קובע לעצמו האם הוא מתחבר עם המורה "פה אל פה" (דרך מסך משותף) או "מפה לאוזן" (כמו בלימוד של מדע רגיל). בסופו של דבר, אנחנו נפגשים עם הבורא, כי הרי הכול מחובר עד לעולם אין סוף.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 07.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עשה לעצמך מזל טוב
כיצד לזהות מקובל?
לימוד "פה אל פה"

2 comments

  1. מה שטוב בשיטה של ימינו הוא,שהיא מאחדת את החברים מפני שהתלמידים- הקבוצה ממש מחוייבים אחד לשני כי הם לגמרי תלויים בתמיכה אחד של השני, הם יכולים להישען רק על החברים ולכן כל אחד חייב לתת את המקסימום שהוא יכול לקבוצה, כי אין לו על מי להישען רק על הקבוצה.

  2. כנ"ל לגבי הפצה !!! תלויים בקבוצה והפצה ! 🙂

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest