דף הבית / המשבר ופתרונו / ערבות הדדית או קומוניזם?

ערבות הדדית או קומוניזם?

שאלה: איך להסביר לאנשים את ההבדל בין ערבות הדדית וקומוניזם, כי כאשר אנחנו מדברים על ערבות הדדית באירופה, אנשים בהחלט רואים את זה כקומוניזם?

תשובה: בעיקרון, בקומוניזם האמיתי, לא בדרך שאנחנו מבינים את מרקס, ולא בקומוניזם שלכאורה מיושם ברוסיה – אין שום דבר רע. המצוות הראשוניות של ה"קומוניזם" נגזרו מהמקרא: "איש לרעהו יעזורו", וכן הלאה.

העניין הוא, שאף אחד לא היה יכול להגיע לזה, מפני שהקומוניזם לא יכול להתלבש באגו, זאת הבעיה! אתה לא יכול לבנות את הקומוניזם עם אגואיסטים. אותו הדבר קרה גם באירופה כאשר הם רצו ליצור את השוק המשותף, וקיבלו את "הבלגן המשותף". ראשית, היה צריך להכשיר את האנשים, לחנך אותם ברוח של אינטגרציה וקשר הדדי. הדבר הזה לא נעשה, לא ברוסיה ולא במדינות אחרות, שבהן ניסו ליישם משהו דומה.

גם מרקס וגם בעל הסולם ציינו באופן ברור שהחברה הקומוניסטית יכולה להיבנות רק במדינה שבה האנשים נפטרים מהאגו לחלוטין, כלומר, הם עולים למדרגה הראשונה המינימלית של הרוחניות. כמו שכתוב בספרו של בעל הסולם, "הדור האחרון", שהאדם במקרה זה צריך לעבוד על מנת להשפיע וליהנות מזה שהוא משפיע ולא מקבל.

לכן, לדבר עכשיו על התעמולה של הקומוניזם, לדוגמה, באנגליה או באירופה, ובאופן כללי, בכל מקום אחר – זה פשוט טיפשי. יסתכלו עליך כעל אדם לא מציאותי, בלשון המעטה. לכן אנחנו מדברים על החינוך האינטגרלי, והוא לא קומוניסטי. אנחנו מדברים על מה שצריך לעשות מבחינת הטבע: הוא מחייב אותנו להיות קשורים בצורה אינטגרלית, ולכן אנחנו שואפים לכך. זהו החוק האובייקטיבי של הטבע. אין לאן לברוח ממנו. ככה זה.

צריך להסביר לאנשים שאם הם יהיו מחוברים ביניהם בצורה נכונה, אז המזון יספיק לכל אדם בעולם. אין צורך לייצר יותר מזון, פשוט לא צריך לזרוק אותו. אם אנחנו נדאג זה לזה – יהיה הכול מספיק לכולם. ואין צורך ליצור מקומות עבודה נוספים ולזהם את כדור הארץ. פשוט צריך לעשות כך שהכול יספיק לכולם, והשאר צריך להשקיע בצמיחה רוחנית, בהשגה רוחנית – שם אתה תמצא מילוי שלעולם לא תקבל על פני כדור הארץ.

ראשית אתה צריך לשנות את האדם, אך לא מדובר בכפייה. החינוך האינטגרלי מדבר על ריכוך של האגו, על כך שאנחנו חייבים להבין שאנחנו נמצאים בסביבה עגולה, אינטגרלית, וזה הוא חוק של הטבע שאין מנוס ממנו. כך כותבים היום כל המומחים שעוסקים בכלכלה וסוציולוגיה, כולם מרגישים את התלות ההדדית הזאת.

לכן, אנחנו פשוט מסבירים לאנשים איפה הם, למעשה, נמצאים היום. ובשום פנים ואופן לא מכריחים אותם ולא קוראים להם סתם לבצע חוקים כלשהם של השפעה ואהבה. בשום אופן! במובן הזה אנחנו לא קומוניסטים.

לכן, חכמת הקבלה הייתה מוסתרת כל אלפי השנים האלה. היא רק מכוונת את האדם להיות דומה לטבע, להיות באיזון עימו, ואז הוא ירגיש הכי נוח. המטרה של חכמת הקבלה היא לספר לאדם כיצד הוא יכול, על ידי השינוי העצמי התמידי, בהתאם לשינוי של הטבע החיצון, להרגיש בנוח.

מתוך השיעור הווירטואלי, 20.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כדי שהמבנה של הקשר ההדדי יהיה חזק 
קסמו של הקומוניזם
קומוניזם – מסתבר שזה טוב!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest