דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / כוונה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 28.02.2012

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 28.02.2012

* לאחר הכנס, שבו כל אחד הרגיש את הכלי החדש, חשוב לעבוד עם אותו הכלי. שנראה תוצאה מתגברת מאותו הכלי, ושזה לא ידעך וייעלם תחת השפעת ההווה, אלא להיפך – שכל מה שהשגנו שם יגדל על ידי ההווה. ואת ההווה נראה דרך הפריזמה שקיבלנו בכנס – דרך האיחוד, דרך החברה.

* אנחנו צריכים לחזור על החומר של הכנס, ורצוי שזה יהיה בחברה שמורכבת לפחות מ-10 אנשים. ובחזרה על אותו החומר אנחנו שוב ושוב נעורר גם את הרשימות וגם את הביקורת הנוכחית, כך שעל אף שאנחנו נמצאים בתוך אותה השיחה, היחס אליה לא יהיה נוסטלגי. אנחנו לא נמצאים במה שהיה, אלא רוצים למשוך מהעבר להווה, למצב הנוכחי, לכלים הנוכחיים, את אותן ההתפעלויות, ולחיות אותן עכשיו. אני עכשיו רוצה לעבד את זה למצב הנוכחי שלי, ואני רוצה שהשגרה שבה אני נמצא תעלה רמה. לכן אני משתדל להעלות את אותה ההתפעלות שהייתה לי, לרמת העביות של היום.

* העיקר בזמן שמיעת השיעורים החוזרים מכנס הערבה, זה כל הזמן לעבוד על החיבור. לא חשוב כמה אני מבין, אלא כמה אני נותן מאמץ בחיבור – בו אני יכול להרגיש יותר על מה שמדובר.

* היום אנו צריכים לחפש את דעת החברה, את הרגשת החברה; אנחנו אמנם יוצאים גם לכל מיני מקומות בעולם ובישראל, ויחד עם זה אנחנו שומרים, מגדילים ומגבירים את החיבור בינינו, כך שכל החברים שלנו בכל העולם ירגישו שאנחנו מתחזקים מיום ליום בחיבור. ועל אף שכל החברים לא נמצאים במגע פיזי איתי, אני מרגיש אותם ממש כנמצאים איתי במגע פנימי, באותה הרגשה, באותו אופי משותף ובעוצמה גדולה עוד יותר ממה שהיה קודם. ובמיוחד כשעכשיו אנחנו רוצים להוסיף לקשר שהיה לנו שם אחריות הדדית – לשמור על עוצמת הקשר ולהגביר אותה. וזה נקרא "ערבות". בכך שאנחנו נעשים ערבים על "סכום" יותר גדול בכל יום, כשאנחנו מתגברים על כל ההפרעות של הזמן, התנועה, המקום והשכחה. וכדי לשמור זאת, אנו צריכים בכל פעם להגדיל את השמירה, הערבות, הקשר, וזה כבר ייתן לנו עליה.

* הכוונה על מנת להשפיע לא יכולה להיות אישית, אלא היא תמיד מתחברת לכוונות האחרות. בכוונה על מנת להשפיע, בנטייה אליה, אני פתאום אתחיל להרגיש שאני נמצא לא לבד – שיש כאן כוחות גדולים של הנשמה, המקובלים הגדולים, ואני רוצה להצטרף אליהם, כילד קטן הנדבק לגדול שיגדל אותו. וכל הנטייה לכוונה לוקחת אותי פנימה. ואז נגיע לחיבור, וכל מחשבה – רעה או טובה – תיכנס יחד לתפילת הרבים, ועל זה נקבל תשובה.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 28.02.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest