דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עָרֵב לסכום בלתי מוגבל

עָרֵב לסכום בלתי מוגבל

האדם נכלל עם הקדושה. וחיבור זה תמיד קדושה, אם זה חיבור לערבות, לדבקות בבורא. יצאנו קצת מזה ואנחנו כבר עסוקים בכל העסקים האחרים, לא כמו שהיינו שם. כל הזמן היינו מחויבים גם מעצמנו, וגם על ידי כל מיני גורמי חוץ, להיות צמודים יחד. ובאמת קיבלנו על זה עזרה מהשמיים.

והיום, אנחנו צריכים שוב לחפש את דעת החברה, את הרגשת החברה. אנחנו אמנם יוצאים למקומות שונים בעולם ובישראל, אך יחד עם זאת אנחנו שומרים ומגבירים עוד יותר את החיבור בינינו, כך שכל החברים שלנו בכל העולם ירגישו שאנחנו מיום ליום מתחזקים בחיבור. ולא שזה יהיה בצורה מקרית, פעם או כמה פעמים בשנה. זה ודאי זה לא יתן לנו את התוצאה שאנחנו רוצים.

לכן, פחות פלפולים, אלא עבודה על שמירת החיבור בכל רגע נתון. וחוץ מזה, אנחנו צריכים להפוך את ההשתוקקות שיש לנו לדבקות בפועל ברגע הנוכחי. ברגע שאנחנו נזכרים במשהו מהעבר, זה לא צריך להיות כמו נוסטלגיה.

הגעגועים האלה על העבר צריכים להיות מורגשים בהווה כקניית המצב החדש, המתגבר בחיבור בינינו. על אף שכל החברים לא נמצאים איתי במגע פיזי, אני מרגיש שהם ממש נמצאים איתי במגע הפנימי, באותה הרגשה, באותו האופי המשותף, ובעוצמה גדולה עוד יותר מבעבר.

ובמיוחד כשעכשיו אנחנו רוצים להוסיף למה שהיה לנו כקשר שם, את האחריות ההדדית לשמור על עוצמת הקשר ולהגביר אותה. האחריות ההדדית שנקראת "הערבות". כולנו נעשים כל פעם יותר ויותר ערבים זה לזה, כאילו כל יום אנחנו חותמים על ערבויות יותר גדולות.

אנחנו ערבים זה לזה שאנחנו מתגברים על כל ההפרעות של הזמן, התנועה והמקום, ועל השכחה, שהיא כוח מיוחד שפועל בנו.

ואנחנו לא צריכים יותר מלשמור את מה שהשגנו, רק בתנאים החדשים, אבל כדי לשמור אנחנו מבינים שצריכים בכל פעם להגדיל את השמירה, את הערבות, את הקשר, וזה כבר יתן לנו את העלייה. כי בעצם, בדרגות העלייה אין הבדל מעבר להכרת הפרטים שבכל דרגה ודרגה. זאת אומרת, כל דרגה עליונה היא גדולה יותר מהמדרגה התחתונה, מפני שהיא גורמת לי להחשיב יותר את פרטי ההשפעה, החיבור, הערבות בה, מאשר במדרגה הקודמת. וכך אנחנו צריכים למדוד את מה השגנו היום לעומת אתמול.

בסך הכול זאת כאילו אותה ההרגשה, כאילו אותו מצב, כאילו אותם החברים, אבל אני לומד יותר את הפרטים, ואני מבין יותר עד כמה אני חייב בערבות הדדית, בתמיכה, ולתמוך בעצמי, ועוד ועוד. זאת אומרת, הגדלת הפרטים במספר ובעוצמה היא סימן טוב לכך שבאמת ישנה עלייה במצבנו. ולכן כאן אנחנו צריכים להבדיל בצורה מדויקת בין הנוסטלגיה, החזרה לאותו המצב, לבין בניית מצבים מתקדמים על פני אותו המצב שבו היינו.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 28.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לראות את העולם דרך פריזמה של חיבור
תפיסה מערכתית
העולם יימשך אחרי הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest