דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 26.10.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 26.10.2011

קבוצה

* בכל יום, האדם צריך לחפש שיתגלה לו הרע שבו וכתוצאה מכך יתגלה המאור המחזיר למוטב. אם האדם מגיע למצב כזה, אז הוא מתחיל להיות בדרך הנכונה. ואם אין לו חיסרון לתקן את הכלי השבור, אין לו עם מה לבוא למעמד הרוחני.

* האדם צריך להשתדל, עד כמה שהוא מסוגל, להגיע לחיבור, לכוחות ההשפעה, ואז, כתוצאה מהיגיעה הגשמית והחומרית שלו, הוא ירגיש שהוא ממש לא רוצה את זה – הוא לא רוצה חיבור, ערבות, "כאיש אחד בלב אחד", ונדחה מזה מכל וכל. ואז הוא מגלה את הכלים שלו שצריכים תיקון שנקראים "בראתי יצר הרע". וכשהוא נמצא במצבים הללו, הוא רואה שכבר יש לו עזרה מלמעלה והבורא נמצא איתו בברית – לא עוזב אותו אלא עוזר לו להתקדם.

* ככל שהאדם נכנס יותר לעומק המציאות, הוא רואה שאין כל כך הבדל בין הרוחניות והגשמיות. שיש כאן איזה שינוי פסיכולוגי באדם, והוא לא צריך למחוק את חייו ולבטל לגמרי את כל היסודות שלו, אלא להוציא מכל הדברים את הכוונה, ואותה להביא לתיקון.

* אנחנו צריכים לחדש כל הזמן את הברית ולדאוג לכך; ברוחניות אין מצב קבוע, הוא כל הזמן משתנה. ולכן, במצב שבו יש לנו כוח, אנחנו צריכים לחשוב על מצבי החולשה העתידיים, ועל איך אנחנו עושים את הדרך שלנו בלתי תלויה במצבים שאנו עוברים. שלא העליות ולא הירידות ישפיעו על דרכנו, אלא תמיד נלך בקו שלנו, לא נסטה מהדרך ולא ניחלש.

עולם

* אין בעולם שלנו ובכל המציאות עוד כוח שיכול לשנות ולתקן את הקלקול ולהביא אותו לצורה המתוקנת, מלבד המאור המחזיר למוטב.

* אנחנו חייבים לאזן בין כוח הקבלה וכוח הנתינה, כך שהם תמיד יהיו שווים. ומכיוון שאנחנו לא יכולים לחדש דבר ברמות הדומם, הצומח והחי, אנחנו יכולים לתת בחזרה ברמת הכוונה שלנו. וכך יוצא שאם נהיה בכוונה על מנת להשפיע, נגיע לאיזון עם הטבע.

* אם אתה לוקח כל מה שאתה לוקח בעולם הזה כדי לחלק לאחרים, ומספק לעצמך את ההכרחי לקיומך, רק כדי שיהיה לך כוח לספק לאחרים – אתה נמצא באיזון.

* גישת מתן הציונים מונעת מהאדם להתפתח. לא ניתן להתפתח מתוך יחס אחיד לכולם, אלא רק מתוך יחס אישי לכל אחד ואחד. ולכן המקצוע העיקרי בבתי הספר חייב להיות התפתחות האדם, פנימיות האדם, הבנת החיים, הבנת הקשרים בין האנשים, באיזה עולם אנחנו חיים וכן הלאה. אנחנו צריכים לעשות זאת באמצעות שיחות, דיונים, סיורים – לפתוח את העיניים שלהם, להסביר להם את הכול, ולא להושיב אותם ולחייב אותם סתם ללמוד מה שכתוב בספר – זה סותם לגמרי את האנשים, בזה אנו עושים אותם ממש חולים, ואחר כך הם לא יכולים להתנתק מהטלוויזיה וממשיכים להיות ממש מהופנטים. אולי זה טוב לממשלות, אבל בסופו של דבר זה הורס את החברה.

* אנו חייבים לחזור לכלכלה האמיתית – לא עוד שטר של 100 דולר שערכו האמיתי הוא 10 סנט, אלא להשתמש רק בערך האמיתי של המטבע. אנו חייבים לחזור לזה ויהי מה.

* צריכת היתר תיפסק בהדרגה כתוצאה מזה שהטבע יחייב אותנו לחיות בצורה מאוזנת. בקרוב נפסיק לייצר דברים רק כדי למכור אותם, אלא נייצר רק את מה שהאנשים באמת צריכים. העסקים שאינם הכרחיים ייפלו, מפני שהם לא נמצאים בתוך הרשת האינטגרלית שמתגלה היום בעולם.

* רק התפתחות האהבה בין בני האדם תציל את העולם.

הכנה לשיעור

* בקריאת הזוהר, אנו צריכים לתאר לעצמנו את הטקסט כסיפור שמספרים לנו על היחסים המתוקנים בינינו. ואם נרצה לגלות זאת מתוך סקרנות טובה, נעורר על עצמנו את האורות המקיפים, שיביאו אותנו לגילוי המציאות הרוחנית.

* אנו תמיד פועלים ברצון לקבל, ומה שאנחנו מצפים לו, הוא שיבוא המאור המחזיר למוטב ויוסיף לנו את הכוונה על מנת להשפיע – ואותה אנחנו צריכים לבקש.

* בספר הזוהר כתוב על האופן שבו כל חלקי האנושות צריכים להתנהג זה עם זה. אם היינו יודעים את מבנה המערכת הזו, היינו יכולים לסדר כל דבר בעולם. לכן מצד אחד מתגלה ספר הזוהר, ומהצד השני מתגלה המשבר העולמי, ואנחנו צריכים למצוא את הקשר בין השניים: על מה בדיוק הזוהר מדבר, ואז, מתוך הגילוי הזה, נוכל לסדר את העולם הזה. וזה נקרא "גילוי העולם הרוחני".

מתוך שיעור הקבלה היומי, 26.10.2011

One comment

  1. מרים ספורטה

    שלום ותודה,
    אני צמודה לערוץ66 , כבר כשלוש שנים אני לומדת בקמפוסים, תחילה בפתח תקווה עכשיו בירושלים,
    ועכשיו כשקראתי את עקרונות ועצות משעור הקבלה היומי, אני מגיעה לדמעות, על התוכן על ההשקעה על העבודה האינסופית של בני ברוך, על ההשגים הנפלאים בהפצה, והאמת אני לא בדיוק מבינה למה אני כל כך נרגשת, אבל זאת המציאות
    תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest