דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 24.10.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 24.10.2011

כללי

הבעיה שלנו היא שגם לאחר שאנחנו נמצאים שנים רבות בלימוד הקבלה, קשה לנו להפנים שכל התורה מתממשת בקשר בין בני האדם. זה כל כך דוחה אותנו שאנחנו שוכחים על זה בכל רגע, ויכולים לעסוק בכל דבר, רק לא בזה. זה המכשול הראשון, וכאן הכול תלוי בבניית הסביבה, שכל הזמן תחזיק את האדם בקו הנכון.

אנחנו לא יכולים לדבר עם הבורא, עם כוח ההשפעה, אלא דרך הכלי שבו הוא נסתר. הכלי הזה הוא הקבוצה. ולכן "ברית" זה נקרא שאנחנו מגיעים להחלטה בינינו, שכולנו מרכזים את הלבבות והמחשבות שלנו אך ורק לקשר בינינו, כדי לגלות שם את כוח ההשפעה הכללי שנקרא "בורא".

השלום בעולם

בהתנגשות שלך עם הטבע, אתה יוצר את מציאות המשבר סביבך.

החוק האינטגרלי קיים בכל מערכות הטבע, חוץ מבחברה האנושית. והיום הגענו למצב שבו אנחנו חייבים לקיים אותו גם במערכת האנושית.

כיום העולם הגיע למצב שהוא לא יכול להיפרד מהקשר האינטגרלי בין חלקיו, ולכן הוא גם לא יכול לשנות דבר. כך יוצא שלא ניתן לקבל החלטה לטובת העולם עם הכלים הקיימים – כלכלה, צבא, החלפת השלטון וכן הלאה.

השינוי היחיד שיכול להיעשות לטובת העולם הוא השינוי הפנימי של בני האדם; לא ניתן לשנות את הרשת, אך ניתן לשנות את איכות הקשר בינינו ואז המערכת תתחיל לתפקד בצורה משביעת רצון.

העולם צריך להבין שיש רק גישה אחת להיטיב את המצב הנוכחי – טיפול אישי באנשים, בהעלאת המודעות והרמה המוראלית שלהם. ואז רמת הקשר תעלה מרמת הבדלנות, לרמה של חיבור וערבות הדדית.

הכנה לשיעור

בזמן לימוד הזוהר, העיקר הוא לשמור על כוונה לחיבור, אחרת כלל לא תהיה תועלת מהקריאה והלימוד.

ניתן ללמוד את חכמת הקבלה בצורה שכלתנית, אך מי שיש לו נקודה שבלב לומד את הקבלה ברגש, ולכן עד שהרגש לא יהיה מיוצב, לא יהיה ניתן להבין את התהליכים הרוחניים לאשורם. ולכן דווקא מי שנמצא בעבודה משך שנים ולא מבין, יבין רק כשיתגלה בו התיקון.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 24.10.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest