דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עסקים מדומים מסוכנים

עסקים מדומים מסוכנים

מתוך איגרת מ"ז של בעל הסולם:

"לכן פנו לכם מכל העסקים המדומים, ותנו לב לחשוב מחשבות ולהמציא המצאות נכונות לקשר לבכם בלב אחד ממש… ותתחילו להתקשר באהבה בשיעור אמיתי, ואז תראו "וחיך יטעם".

שאלה: מה הם "עסקים מדומים"?

תשובתי: העסקים המדומים זה כל מיני מאמצים שאינם מכוונים להשגת המטרה הרוחנית. זה כולל, כל מאמץ שהוא מעל לאותו המאמץ למלא את הגוף בצרכים ההכרחיים, ולהקדיש את כל היתר להשגת המטרה.

כל מאמץ שסוטה אפילו במקצת מהדרך הזאת, הוא מדומה. כלומר, רק נדמה לך שאתה תקבל כביכול ממנו איזה רווח, אבל בעצם, זה מייד דוחף אותך לדרך של "בעיתו", דרך של ייסורים.

עסקים מדומים מסוכנים

נדמה לי, שלפניי נמצאת מטרה רוחנית (!), ואם אני אעבוד למענה, אז אני ארוויח. אני נותן יגיעה ומקבל מזה רווח. אם המטרה הזאת היא אמיתית, כלומר היא נמצאת בדרך שמובילה לבורא, אז אני עובד בצורה נכונה.

אבל יכול להיות, שהמטרה הזאת לא נמצאת בכיוון לבורא (!). והכיוון הנכון אינו ידוע לי, ונראה לי שהמטרה הזאת היא אמיתית. ואם אני עוסק ומשקיע בה את הכוחות שלי, אז בתשובה, במקום רווח אני מקבל ייסורים שדוחפים אותי מאחור. וזה נקרא "עסקים מדומים".

נדמה לי, שהם מביאים לי רווח ושאני משתוקק למטרה אמיתית. אפילו רווח חומרי: גופני, כסף, כבוד, מושכלות, כל זה לאחר הרבה אמצעים בדרך, בסוף אני מגיע למינוס, לייסורים.

המטרה המדומה הזאת, העסקים המדומים יכולים להיות מאוד מורכבים ומסובכים. יכול להיות, שרק אחרי 30- 40 שנה, אני סוף סוף אוכל לברר שהמטרה הייתה מדומה. וזה לא איזה עסק אחד, זה יכול להיות הרבה עסקים. לעסקים המדומים האלה שייך כל מה שאתה משקיע מעבר להכרחיות הנחוצה לקיום הגוף.

ובהכרחיות אתה צריך לעסוק רק מתוך הכרח, מפני שאין לך ברירה. וכל תשומת הלב שלך, בכל 100% צריכה להיות מרוכזת לכיוון אחד – לבורא. ואז, כמה שתצטרך לתת יגיעה עבור המשפחה שלך, זה כבר יהיה הכרחיות, מפני שכל המחשבות שלך יהיו עסוקות בבורא.

ולא ברור לך שהמטרה הזאת היא מדומה. זה נמצא אצלך תחת סימן שאלה גדול. ואפילו אם אתה אולי מודע לכך בשׂכל, אבל הרגשות לא מסכימים עם זה. ואז אתה מוצא את עצמך במאבק פנימי ולא יודע מה לעשות. אתה עושה כל מיני ויתורים, סולח לכל מיני חולשות קטנות, בכך שחושב: "נו, לא נורא, אני קצת הסחתי את דעתי". לעסקים המדומים יש הרבה מאוד אופנים.

אז איך אפשר לברר איזה מהעסקים הם מדומים? כל מה שלא שייך לקבוצה, למורה, ללימוד, להפצה, לנטייה לאיחוד עם הבורא – זה הכול עסקים מדומים! אם אתה מכוון את כל המאמצים שלך למטרה, אז הדאגות למשפחה גם כן נכללות באמצע. ואז אתה מגלה, שהבורא סידר לך את כל הדברים האלה בצורה מדויקת מאוד. אבל רק אם בני ביתך לא מתנגדים לדרך שלך ומאפשרים לך ללמוד.

מתוך שיעור על איגרת מ"ז של בעל הסולם, 04.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לא למעוד בבִּיצָּה של החיים
תבדוק שאתה לא מבזבז מאמצים לשווא
פוליסת ביטוח מהבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest