דף הבית / כלכלה / כסף / עסקה הוגנת היא העסקה הכדאית

עסקה הוגנת היא העסקה הכדאית

photo_rav_gh70_171.jpg

שאלה: אדם רגיל לא רואה, שהמשבר חושף את הקשר והערבות ההדדית בין האנשים כחוק הטבע. הוא רק רואה שניירות הערך איבדו מערכם כתוצאה ממשחק לא הוגן בבורסה, שהחברה, בה הוא עובד, הפסידה ולכן פיטרו אותו. אז איך הטבע קשור כאן?

תשובה: המשבר הנוכחי הוא גלובלי, ולכן לא ניתן לתקן אותו בחלקים, הרי התגלה הקשר של כל האנושות. המשבר הוא לא רק בכלכלה, אלא גם בתעשייה, במסחר, בתרבות, בחינוך ובכלל, ביחס שלנו לכל דבר!

אבל הגילוי העיקרי הוא בכך, שבכל התופעות האלה מתגלה עוד שכבה אחת, פנימית: אנחנו לא יכולים לחסל את המשבר הזה בעזרת חוקים, הסכמים או כל מיני אמצעי ויסות (רגולטורים) נוספים. התפקוד הנכון יתכן רק בתנאי שנשנה את היחס בינינו.

אנחנו צריכים להבין את האחריות ההדדית של כל אחד לשני, כמו גם של כל האנושות ביחס לכדור הארץ ולטבע הגלובלי. הטבע לוחץ עלינו מכל הצדדים ומכריח להגיע להבנה ולהסכמים כאלה, שחוץ מתנאים, הכתובים על הנייר, חתימות של עורכי דין, קנסות ורגולטורים אחרים, אנחנו נכלול בהם גם את המוכנות הפנימית שלנו להיות כנים אחד עם השני, את הקשר ההדדי והערבות, שאותם לא ניתן לרשום באופן פורמאלי ולבצע בצורה יבשה. לביצוע כל הסכם בין האנשים, יהיה דרוש תיקון מוגדר של האגו שלהם!

היום כל אחד מרוויח על חשבונו של האחר, ואילו אנחנו צריכים ליצור משהו חדש לגמרי. כלומר, הפתרון למשבר הנוכחי נראה לכאורה לא מציאותי: אנו צריכים להמציא שיטה לקבלת רווח שלא על חשבון הזולת, ולא ברור כיצד הדבר אפשרי. הרי בזמננו אנו חיים לפי השיטה: "היום אתה מפסיד – אני מרוויח, מחר אני אפסיד – אתה תרוויח". האם יכול בכלל להיות מצב אחר?

מצב אחר יתכן בתנאי, שכל אחד יקבל רווח חומרי בהתאם להכרחיות הקיומית, וכל השאר יימסר להנהלת החברה. וזה עד שלא יישאר אף נזקק בחברה! בנוסף לכך, כל אחד יקבל פיצוי פנימי, בצורת כבוד והכרה של החברה, בהתאם להשקעתו. והעבודה שלו לטובת כולם תהפוך להיות כדאית לו. כל זאת בניגוד לחברה האגואיסטית, שבה מזלזלים בערכים האלו, מבזים את סימני הכבוד, ורואים רק בכסף תמריץ חשוב ועוצמתי!

פוסטים קודמים בנושא:
האמצעי לרוחניות – מלב אל לב
לגלות את סוד החיים
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, כסף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest