דף הבית / אקטואליה / עם קשה עורף  

עם קשה עורף  

שאלה: בקרב ציבורים לא מעטים, בכל המגזרים, יש הרבה אנשים שמפירים את הוראות הסגר ופוגעים בציבור. איך אתה מרגיש את המצב הזה בישראל?

תשובתי: כרגיל זה טבעי לעם ישראל, מה יוצא מן הכלל כאן?

שאלה: איך בכל זאת ניתן ליצור פה סוג של אמון?

תשובתי: אתה ציפית להתנהגות אחרת מצד האומה או מצד הממשלה? בשניהם אין שום דבר יוצא דופן. הממשלה חושבת על עצמה, איך להרוויח קולות וכסף מכל דבר שמתרחש, ואיך להוריד את אלה ולהיות נגד אלה, כל הפוליטיקאים והעם חושבים כמו ילדים קטנים, איך אפשר בינתיים לחגוג, אם מסתכלים עליו או לא מסתכלים, עוצרים אותו או לא, כל אחד בשלו. זה נורמלי, הכול נורמלי לפי חוק האגו.

הערה: חשבתי שאולי דווקא בזמן שיש מגפה, כששומעים שיש יותר מתים ויותר חולים, הכול עולה, עולה, עולה…

תגובתי: לא, זה עוד לא הגיע למצב שהעם מתחיל להגיד די! לא. זה יקרה כשימותו אלפים בכל יום, וגם זה לא בטוח. היו לנו מקרים כאלו בהיסטוריה, וגם אז לא התייחסו לזה ברצינות. אנחנו עם קשה עורף, אנחנו מוכנים לסגור עיניים, אפילו אם חס ושלום בכל משפחה ומשפחה יהיו מתים, אני אומר לך שבכל זאת נוכל לסגור את העיניים ולהמשיך.

הערה: אנחנו רואים שאפילו כשיש סכנה לאוכלוסיית המבוגרים, שאלה סבא וסבתא של כל אחד מאיתנו, עדיין יש איזו עקשנות. אפילו אימהות ממשיכות לצעוק שיפתחו את בתי הספר. זה לא מתאים לעם ישראל, עם ישראל הוא עם משפחתי…

תגובתי: זה טבעי לעם ישראל. באף אומה זה לא יקרה ובעם ישראל כן. זה עם קשה עורף, הוא לא רוצה לשמוע שום דבר. נוח לי, אני רוצה שיהיה ככה ואין מעליי שום כוח שיגיד לי אחרת.

שאלה: כשהעם הנבחר מתנהג בצורה כזאת, נגד כל חוקי הטבע, איזו תגובה הוא מושך על עצמו?

תשובתי: הוא מושך את עצמו להכרת הרע, עד שלא תהיה שום אפשרות אלא לצעוק לבורא, ונהיה מוכנים לצעוק יחד. במה הרצון לקבל האגואיסטי של בני האדם גדול יותר מהדומם, הצומח והחי, במה בני אדם נבחרים? יש להם את האגו הכי גדול ולכן הם יכולים להפוך אותו לרצון על מנת להשפיע ולהגיע לדרגת הבורא. דווקא הם, "זה כנגד זה ברא אלוהים".

 

מתוך ישיבת כתבים, 10.1.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest