דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / עם ישראל: להחיות את הקשר ההדדי

עם ישראל: להחיות את הקשר ההדדי

אנו חיים בזמן מאוד מיוחד ורגיש, כאשר מהלך ההיסטוריה מואץ בצורה חדה ולפנינו נפתחים כמה כיווני התפתחות. ברור, שעם ישראל מהווה גורם שיכול לכוון את האנושות לצד זה או אחר, מה גם שהכיוונים האלה הם בעלי חשיבות גורלית גם לעם ישראל עצמו וגם לכל העולם בכללות.

כל מה שכתבו המקובלים התגשם במשך ההיסטוריה עד ימינו אנו, בזמנו וכסדרו. והנה, היום עם ישראל צריך לבצע את ייעודו, בהתאם לעיקרון של "ג' קווים". מצד אחד, הוא מתקדם על ידי כך שמשתמש ברצון האגואיסטי שקיים אצל כל אדם, ומצד שני הוא ממש את הרצון של השפעה. בכך הוא משלב את האגו, שקיים אצל כל אחד, עם הדחף לעזרה הדדית, שתמיד היה אופייני לו. אם משתמשים נכון בשתי הנטיות הללו, אז העם יתאחד ב"קו אמצעי", באמצע. אז הוא יבנה בצורה נכונה יחסים הדדיים בסביבה שלו, וזה יעזור לו לפנות בצורה נכונה לעולם.

לצערי, היום עם ישראל אינו קרוב כל כך למימוש הדרך המיוחדת הזאת. אולם השינויים מוטלים דווקא עליו. אם הוא באמת ינהג בצורה כזאת וימסור את השיטה של שיתוף הפעולה לכל העולם, שבזה הוא יהפוך להיות מה שנקרא "אור לגויים", אז ללא ספק כולם ירגישו שכאן נמצאת דרך נפלאה ליציאה מהמשבר ולעלייה. בנביאים כתוב: "וכולם יידעו אותי למקטנם ועד גדלם". במילים אחרות, אז הכוח העליון, הטוב והמיטיב, יתגלה בעולם שלנו.

כמובן, "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים". אבל צריך גם לקחת בחשבון את תפקידם של הקהילות הגדולות בחוץ לארץ שמשפיעות על מדינת ישראל ועל ממשלתה. למען האמת, אני מניח שעם ישראל יהיה מעוניין בכך, שההשפעה הזאת תתחזק בהרבה ותהפוך להיות יותר קרובה והדדית.

היום זה לא כל כך מורגש. כמובן, היהודים מצרפת או מאמריקה דואגים לישראל ובכך עוזרים מאוד, אבל הם לא מיוצגים מספיק בארץ, לא מספיק מקושרים עם העם כדי להרגיש באמת את נוכחותם. בעיתונים לא מפורסמים מאמרים שלהם או הפניות, ואף על פי שידוע שהם קיימים, שהם מגיעים לארץ לשירות חובה בצבא ושפועלים נגד ההתבוללות והאנטישמיות, לטובת העם, בארגונים חברתיים, בארגוני נשים וארגוני נוער, אולם בכל זאת העם לא מרגיש שהם נמצאים בקרבו. והעניין כאן הוא לא בנוכחות הפיזית, אלא דווקא בהרגשה שמועברת דרך כלי התקשורת, דרך האירועים השוטפים.

זה מאוד חשוב. אני מניח, שצריך לחזק את הקשר הזה ולתמוך בו. הפירוד מחליש בצורה רצינית את העם היהודי, מפני שהוא עם שנוסד מתוך אהבה. את היסודות שלו הניח אברהם, שהוא המייסד, ממש "אב האומה" (אב – רם), שהניח עבורו את יסוד האהבה, החסד והחיבור ההדדי. אם העם לא מחזיק את הקשר הזה, אז הוא מאבד את כוחו, נחלש עד לכזאת מידה שניתן לעשות ממנו מה שרוצים. ולהיפך, הדוגמאות ההיסטוריות כמו מלחמת המכבים, מראות שעל ידי האיחוד והחיבור העם משיג הצלחות אמיתיות, ללא כל קשר לבעיות שניצבות מולו.

מתוך שיחה 05.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לתת דין וחשבון לעולם
ארץ האור
כאשר כל העולם ידרוש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest