על שאלות ותשובות

photo_rav_gh70_201.jpgשאלתה של טל: יש משהו שמבלבל אותי כבר זמן מה. אני קוראת הרבה שאלות שמופנות אליך מהרבה אנשים והתייחסותך לכולם היא, כמו רובוטית – אתה עונה, שהם מבולבלים ודרכם תתבהר עם הזמן.
מצד אחד, אני מסכימה שיש המון בלבולים בדרך, אך מצד שני, איך אתה יכול לקחת אחריות ולומר דבר כזה? הרי כל נשמה היא שונה ויש לה את הייחודיות שלה, ומה שמשפיע על נשמה אחת, לא בהכרח ישפיע על השנייה. אני מתכוונת מבחינת ההתרשמות והדרך שהנשמה עוברת. כמו שאין שני אנשים זהים, ככה לא יכול להיות שיש תשובה אחת לכולם. אני חושבת שהאדם צריך לפתוח את הראש קצת יותר.

תשובה: האדם הוא רצון ליהנות. גודל ואיכות (אופי) הרצון מגדירים את הכול. בסך הכול, כולם מתפתחים באופן שווה, כמו שילדים מתפתחים מבחינה פיזיולוגית. החוק הוא אחד. וההבדלים אינם משמעותיים, ממש כמו אצל ילדים.
השיטה היא אחת לכולם, והיא לא נוצרה על ידי. על פי השיטה, המורה (אני) מסביר על שיטת ההתפתחות הרוחנית וחוקיה, נותן תשובות ועצות, והתלמיד מיישם אותם על עצמו, בחיפושים, בבלבול, ב"הסתר" כביכול של הבורא, ומחפש אפשרות לגלות אותו בעזרת שינוי של עצמו.
הטענות שלך כלפיי וכלפי הדרך מובנות לי, אך תצטרכי בסופו של דבר לקבל את תנאי ההתפתחות הרוחנית "מהחושך אל האור". תקראי – ותביני, למה זה לא יכול להיות אחרת.

שאלתו של דן: לפעמים מופיעות בבלוג שאלות באמת פשוטות, אבל התשובות שלך כל כך מסובכות, שלפעמים נדמה שאתה בכלל לא עונה על השאלה בצורה ישירה. תמיד זה מלווה בהסבר רחב, מקיף ומסובך. האם יש לזה סיבה? אני מאד מקווה, שיהיה לך את האומץ לפרסם את השאלה.

תשובה: או שאני לא יכול לענות בצורה פשוטה יותר, למרות שאני משתדל, או שאתה לא מבין את נפח השאלה והתשובה.

שאלה: האם אני צריך לחפש את התשובות לשאלות שיש לי רק דרך הלימוד, או לשאול ולפרסם אותן ברבים, או אולי שתי הגרסאות אפשריות, כאילו קו אמצעי?

תשובה: כתוצאה ממאמציך, אתה מושך על עצמך את השפעת האור המתקן (אור מקיף), ובעקבות השפעתו עליך תתחיל להבין ולראות דרך החומר של עולמנו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest