דף הבית / כללי / על רב"ש והפצת החכמה

על רב"ש והפצת החכמה

rabash.jpgשאלתו של מיכאל: בעל הסולם כמעט בכל כתביו ממש מצווה על הפצה כתנאי לגאולה. בהפצה – אומרים לי תמיד: מדוע הרב"ש לא הפיץ לכולם? מדוע הרב"ש לא הפיץ בחריפות לכולם ובלי תנאים? מדוע בתקופת הרב"ש לא יצא לאור ספרים בשפות שונות? עיתונים? מדוע מתלמידיו של הרב"ש אין רצון להפצה לעם?

תשובה: לאיש מלבדי לא ציווה הרב"ש לעשות זאת, כנראה שזה מספיק. בעצמו לא יכול היה לבצע, כי הייתה זו תקופה של קיפאון רוחני (התפתחות פנימית נסתרת).

7 comments

  1. רמח"ל/כללי מלחמות משה

    א) הצורך בחכמת האמת:

    צורך החכמה הזאת רב הוא. תחילה אומר לך שאנו חייבים לדעת אותה, כי מצוה היא עלינו, שכן כתוב, "וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלקים" וכו', הרי שחייבים אנחנו לידע בידיעה, ולא באמונה בלבד, אלא בדברים המתישבים על הלב, כמו שנאמר בפירוש "והשבות אל לבבך", ומה הוא זה ש"ם לנו לדעת – "כי ה' הוא האלקים בשמים ממעל" וכו'. אם כן, שני דברים צריכים אנו לדעת, שהאדון היחיד הוא המשגיח ומנהג הכל, בין בעליונים בין בתחתונים; והשני – שאין אחר ח"ו, והיינו לדעת אמיתת יחודו ית"ש. שני הדברים האלה שצריכים אנו לדעת, אמור לי אתה מאין נדעם ? ואיזו חכמה תודיעם לנו ? והרי אנו צריכים לדעת שהקב"ה הוא המנהג הכל, ולדעת זאת בידיעה ברורה בדברים.המתישבים על הלב:

    מחכמת פשט התורה לא נוכל להבין את זאת, כי על מה סובב פשט התורה ? רק על המצוות, על אופן עשייתם וכל משפטיהם, או על סיפור המעשים שהיו, אשר מוזכרים בה. והרי אלו הם שני החלקים בפשט התורה:

    להרחבה ראו,http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/20042

  2. לאיש מלבדך לא ציווה הרב"ש.
    בסדר
    אבל לא רק הרב"ש צריך לצוות
    בעל הסולם בעצמו ציווה בכל כתביו בכל הקדמותיו
    במיוחד במאמר שופרו של משיח.
    ועל זה אני פונה לכל אותם תלמידיו וממשיכי דרכו של בעל הסולם שלא מפיצים !
    ולא עוזרים לתיקון העם והעולם.
    כדברי בעל הסולם:
    אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה בעם נזכה לגאולה השלמה.

  3. זהר אמור/ליל שבועות אות קסז

    קסז) ואוליפנא דאורייתא וכו': ולמדנו, התורה שהוא צריך לעסוק בלילה הזה, של שבועות, הוא תורה שבעל פה, שה"ס המלכות, כדי שיטהרו יחד, המלכות, וישראל בניה, ממבוע של נחל העמוק, דהיינו מבינה, ולאחר כך ביום, הזה בשבועות, תבוא תורה שבכתב, שהיא ז"א, ויתחבר בה במלכות, וימצאו יחד בזווג אחד, למעלה, אז מכריזים עליו ואומרים, ר] ואני זאת בריתי אותם וגו':

    ר] (ישעיה נט)

  4. זהר אמור ליל שבועות/ אות קע קעא קעב קעג

    קע) תא חזי חבריא וכו': בוא וראה, החברים מתקנים בלילה הזה תכשיטים לכלה שהיא המלכות, ומעטרים אותה בעטרות אל המלך. ומי מתקן את המלך, שהוא ז"א, בלילה הזה שימצא עם הכלה, להזדווג עם המטרוניתא, שהיא המלכות. היינו הנהר הקדוש, העמוק מכל הנהרות, שהיא אמא עלאה, שהיא בינה, המתקנת את ז"א. ז"ש, ש] צאינה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו וגו': ולאחר שבינה התקינה את המלך ועיטרה אותו היא באה לטהר המטרוניתא, ולאלו הנמצאים אצלה, דהיינו החברים העוסקים בתיקוניה.

    ש] (שיר השירים ג)

    קעא) למלכא דהוה ליה וכו': בדומה למלך, שהיה לו בן יחיד, בא לזווג אותו במטרוניתא עליונה. מה עשתה אמו כל אותו הלילה. היא נכנסה לבתי האוצרות, והוציאה עטרה עליונה שמסביב לה שבעים אבני יקר, ועיטרה אותו. הוציאה לבושים של משי, והלבישה אותו, ותקנה אותו בתקוני מלכים.

    קעב) לבתר עאלת לבי וכו': לאחר כך נכנסה אמו, לבית הכלה, וראתה עלמות שמתקנות עטרות ולבושים ותכשיטים לתקן אותה. אמרה להם, הרי תקנתי בית טבילה במקום שמים נובעים, וכל הריחות והבשמים מסביב אלו המים, לטהר את הכלה שלי. תבא הכלה, המטרוניתא של בני, ועלמותיה, ויטהרו עצמן במקום ההוא שתקנתי בית טבילה של מים חיים אשר עמי. אח"כ התקינה אותה בתכשיטיה, הלבשנה אותה בלבושיה, והעטרנה אותה בעטרותיה. למחרת כשיבוא בני להזדווג במטרוניתא, יתקין ניכל לכולם, ויצא משכנו עמכם יחד.

    קעג) כך מלכא קדישא וכו': כך המלך הקדוש, והמטרוניתא, שהיא המלכות, והחברים, כעין זה, וכן אמא עלאה, שהיא בינה, המתקנת הכל. נמצא שמלך העליון, ז"א, והמטרוניתא, והחברים משכנם יחד, ואינם נפרדים לעולם. ז"ש ת] מי יגור באהלך וגו' הולך תמים ופועל צדק. מי הוא פועל צדק. אלא אלו הם המתקנים את המטרוניתא בתכשיטיה ובלבושיה ועטרותיה. וכל אחד נקרא פועל צדק. כי המלכות נקראת צדק. א"ר חייא אם לא זכיתי בעולם אלא לשמוע דברים אלו, די לי אשרי חלקם של אלו העוסקים בתורה, ויודעים דרכיו של המלך הקדוש, ורצונם הוא בתורה, עליהם כתוב א] כי בי חשק ואפלטהו. וכתוב, אחלצהו ואכבדהו.

    ת] (תהלים טו) א](שם צא)

    באהבה רבה לישיבת חברים העולמית

  5. אתי היקרה
    אפשר לשאול אותך
    עם כל הכבוד
    מדוע בכל מאמר של הרב
    את כותבת 50 ציטוטים מספר הזהר הקדוש ?
    מעניין אותי לדעת
    אשמח לתגובה ממך
    sombol1@gmail.com
    תודה.

  6. מיכאל היקר,

    כשנותנים לי מתנה אני פשוט לוקחת, וזאת גם ההזדמנות לאמר, המון , המון תודה לאתי.

  7. מיכאל היקר,

    תודה גם על המתנות שלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest