דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / על קריירה ומשמעות החיים

על קריירה ומשמעות החיים

שאלה: כיום יותר ויותר ישראלים מבקשים לעבוד מהבית. אנשים שהיו בחל"ת מבקשים לרדת בהיקף המשרה ומצפים לחופשות ארוכות. בענף הפרסום למשל, עובדים מסרבים לחזור לעבודה כי הם מרגישים שהם עבדו שעות רבות ובלחצים גדולים. הקורונה אילצה את העובדים להסתגל למציאות חדשה, והם מסרבים לחזור לדפוסי החיים שהיו לפני המגפה. לאן המגמה הזו מובילה אותנו?

תשובתי: אני לא חוקר את שוק העבודה, אבל אנשים אכן לא רוצים לחזור למקומות העבודה שהיו להם, הם רוצים לקבל שכר כדי לשבת בבית.

הערה: זה מאוד מפתיע, כי במשך מאתיים שנה "מוכרים" לאדם ש"אם אתה לא עובד, אתה לא קיים, אם אין לך קריירה, אתה לא שווה כלום", ופתאום תוך כמה חודשים אנשים מוותרים על זה?

תגובתי: אנחנו לומדים מהר. אנחנו כבר לא חושבים על עבודה, אפילו לא על פרנסה גדולה, אלא רק איך לחיות חיים שקטים. זה יקרה גם עם הנסיעות, הטיסות, הטיולים, הבילויים בערב. במשך היום נצא לפארק הקרוב, נטייל, נחזור הביתה והכול יהיה רגוע וטוב.

שאלה: אז מה יהיה ה"פלפל" של הצעירים?

תשובתי: איזה "פלפל" יש היום לצעירים? כשהייתי צעיר רצינו לקרוע את כל העולם, לטוס מקצה לקצה, לבלות, לעשות משהו. היום אני לא רואה שזה כך, עברנו את הזמנים שמותר לעשות הכול בעולם, והצעירים כבר עברו את השלב הזה.

שאלה: אם עד היום משמעות הקיום של האדם הייתה לקום בבוקר, ללכת לעבוד, להשיג, להצליח, מה מכאן והלאה ייתן לדור הזה או בכלל לכל האנושות תחושת קיום?

תשובתי: זה שהם חיים. לבעל חיים יש תחושת קיום במה שהוא עושה, שהוא אוכל עשב וזהו, כך גם אנחנו. המחשבות שלנו מפתחות את הרצונות והרצונות את המחשבות. האנושות תירגע. במשך כל ההיסטוריה היינו חיים את החיים שלנו מבלי לזוז מהמקום. אז האם לא חיינו? פשוט נפסיק להתרוצץ.

 

מתוך ישיבת כתבים, 4.7.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest