דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / מדוע לא כדאי להגר מישראל?

מדוע לא כדאי להגר מישראל?

שאלה: לפני כמה חודשים לכבוד יום העצמאות ה-73 הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה ששיעור היהודים בישראל ירד ל-73.9%. לשם השוואה, בקום המדינה שיעור היהודים בישראל עמד של 82.1%. היום צעירים עוזבים את הארץ כדי לחיות בפחות לחץ. האם אתה יכול לשכנע אותי למה כדאי לי להישאר בארץ?

תשובתי: אף אחד לא יכול לשכנע את האחר, זו גם לא הדרך. אנחנו לא צריכים לשכנע, אלא לתת לאדם כלים חדשים כדי שיבדוק את עצמו, את חייו, את מטרת חייו, ואז הוא יבין לבד עד כמה הצורה שבה הוא חי עכשיו אינה נכונה, ושהוא יוכל לבנות צורה חדשה ונכונה, ושיהיו לו גם תוצאות טובות מהחיים שלו לכך אורכם. הוא יכול לעשות זאת רק אם הוא יבנה את עצמו נכון ודווקא כאן במדינת ישראל, בארץ ישראל, כשהוא עם העם שלו ומכאן הוא יכול להפיץ לכל העולם את שיטת התיקון. אי אפשר לעשות זאת משום מקום אחר.

זו גם הסיבה שהמקובלים השתוקקו להגיע לארץ ישראל, למרות שהיו כאן תנאים גרועים מאוד, שאי אפשר להשוות אותם לתנאים שהיו במדינות שמהם הם הגיעו. היום המצב שונה, לכן עלינו להשיב לכל מי שחושב על העתיד שלו, שכדאי בכל זאת לבנות את העתיד כאן. אנחנו יכולים ללא ספק להעלות את אחוז האוכלוסייה היהודית, יש ויהיו עוד הרבה סיבות לכך שיהודים ירצו לבוא לכאן.

 

מתוך ישיבת כתבים, 1.7.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest