דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על סף העלייה הכללית

על סף העלייה הכללית

בעל הסולם, מאמר "ירושת הארץ": "וע"כ תמה אברהם אבינו במה אדע כי אירשנה כלומר במה אדע שבני ישראל יוכלו לזכות לשכר גדול כזה ולהפלגה גדולה כזו כי מאין יהיו להם כלים גדולים שיהיו ראויים לקבלה נפלאה הזו, וע"ז תירץ לו השי"ת גר יהיה זרעך ועבדום וענו אותם ארבע מאות שנה וכו' שאז יהיו להם יגיעה רבה בתורה ובמצוות… וקשה על זה, התינח העוסקים בתורה אבל העוסקים במילי דעלמא שאינם מוכנים כלל לעסק בתורה במה יזכו המה לכלים הללו? אמנם התירוץ הוא כי ע"כ אמרו במדרש הנ"ל שאין ישראל נגאלים עד שיהיו כולם באגודה אחת…"

מכאן אנחנו רואים שאנחנו חייבים להתחבר עם העולם, שמספק לנו את החסרונות שלו. כי לנו עצמנו אין מספיק חסרונות. בצורה כזאת קיבלנו את הרצונות של המצרים בזמן יציאת מצרים.

בואו נראה איך התפתחו העניינים. לאחר היציאה מבבל ירדנו למצרים, היינו שם 210 שנה, ועלינו להר סיני. לאחר מכן הייתה סדרה של עליות וירידות, עד שהגענו לארץ ישראל ובנינו את בית המקדש הראשון. לאחר מכן נפלנו מהמדרגה הזאת ובנינו את בית המקדש השני.

בכך סיימנו את העבודה על גלות מצרים. את כל הירושה של 210 שנות השהייה במצרים, את כל היצר הרע הזה, אנחנו תיקנו בעזרת התורה, כלומר שיטת הקבלה, שקיבלנו בהר סיני.

לאחר שמימשנו את המדרגה הזאת, נפלנו, עברנו אלפיים שנות גלות, ועכשיו אנחנו צריכים לבצע את העלייה הסופית. על מצבנו הנוכחי נאמר: "לא יצאו בני ישראל לגלות אלא כדי לצרף את נשמות הגויים", כלומר, את כל הבבלים. בזמנו אברהם הוציא משם כלי קטן של ישראל, ועכשיו כל בבל צריכה להגיע לתיקון. כאן, בגלות, אנחנו נפגשים עם הבבלים, נכללים איתם בצורה הדדית ויחד איתם עולים לתיקון, כגוף אחד, שיש לו "ראש" ו"גוף". הראש הוא הנקודה שבלב (•), והגוף הוא מה שנקרא "אומות העולם".

כך אנחנו מגיעים לתיקון הדדי. הגוף לא יכול להסתדר בלי הראש, והראש לא יכול ללא הגוף.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "ירושת הארץ", 20.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חוזרים ארצה
על ירושת הארץ
לעבוד כדי לרצות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest