דף הבית / אקטואליה / על סף אינתיפאדה שלישית – חלק ט' – חומה מבוצרת

על סף אינתיפאדה שלישית – חלק ט' – חומה מבוצרת

שאלה: אני לא מבין, מה אני אישית יכול לעשות עכשיו כדי לעצור את הטרור?

תשובתי: צריך לבוא וללמוד. אין אפשרות להסביר בשתי מילים את כל חכמת הקבלה, אבל חכמת הקבלה מדברת רק על ביצוע החוק הכללי והעיקרי של הטבע שנקרא "ואהבת לרעך כמוך". במילים אחרות, היא מסבירה שכל חלקי הטבע מקושרים יחד על ידי יחסים טובים ונפלאים, כך שמשלימים זה את זה ודווקא עם ישראל אחראי לקשר הזה.

שאלה: נניח שאני אתחיל היום ללמוד, ובזמן הזה הפיגועים בישראל יימשכו ואנשים ימשיכו להיהרג?

תשובתי: אין לנו אמצעי אחר לעצור את הפיגועים. מלבד ללמוד איך לאהוב את הזולת, שום דבר לא יעזור לנו. המצב רק ילך ויחמיר: לא יאפשרו לנו אפילו להתנגד לטרור בשום צורה, מאחר וכל העולם יהיה נגדנו. בפעם הבאה, גל הטרור הזה יהיה הרבה יותר גרוע. אני לא רוצה להפחיד אתכם, אבל צריך להבין שהמצב לא משתנה לכיוון הטוב. אין מה לקוות שיתחלפו מנהיגים במדינות שונות והמצב שלנו יוטב. זה לא יעזור, מפני שהכול תלוי רק בנו, כמו שנאמר: "לב שרים ומלכים ביד ה'". לכן כדאי לנו ללמוד איך אנחנו בעצמנו, אני ואתה, יכולים לנהל את העולם.

שאלה: מעניין, ששנה אחר שנה מופיעים פוליטיקאים חדשים, שמבטיחים לפתור את הבעיה הזאת בשיטות שונות. אבל בסופו של דבר, במקרה הטוב, הכול נשאר כמו שהיה, ועל פי רוב נהיה רק גרוע יותר. ואילו אתה אומר, שרק לימוד חכמת הקבלה, כלומר שיטת החיבור והאיחוד, יכול לעזור?

תשובתי: כך אנחנו נחייב את כל יתר אומות העולם, להתייחס טוב כלפי עם ישראל. זה ישפיע על השכנים שלנו, ללא שום הסברים ומשא ומתן, זה יפייס את מצב הרוח בכל כפר ערבי או בעפולה, נצרת, יפו וירושליםאם אנחנו רוצים שהם יירגעו ואפילו יתרה מכך, ייהפכו לעוזרים וחברים שלנו, בכוחנו לעשות זאת: צריך רק להתחיל ללמוד את חכמת הקבלה.

בספר "שם משמואל" של הרב שמואל בורנשטיין מסוחצ'ב כתוב שאם ישראל יחזרו לאיחוד, אז לכוחות העוינים לא תהיה שום אפשרות להזיק להם, כי כאשר הם הופכים לאיש אחד עם לב אחד, הם כמו חומת מבוצרת בפני כל כוחות הרועוזה לא סתם כוח של איחוד אגואיסטי, אותו אנחנו רואים בעולם הזה, כמו במאפיה. האיחוד הזה עושה אותנו דומים לכוח העליון של הטבע, ובאופן כזה אנחנו מקבלים אפשרות והזדמנות להשפיע על כל העולם. כך אנחנו מרגיעים את כולם ומחייבים להתאחד, בכך שמשיגים איחוד בקרב היהודים, אנחנו ללא שום מילים מכניסים לתוך הטבע פקודה, שמחייבת את כולם גם כן להתאחד.

בעל הסולם כותב שעם ישראל נוצר כחוליה מקשרת, ובמידת התיקון של עצמו, הוא מעביר את כוחותיו לכל אומות העולם ללא שום דיבורים. מספיק לנו להתאחד בינינו, כדי שבצורה טובה נשפיע על כל העולם. לכן אנחנו מקבלים מהעולם תגובה שלילית, שאנחנו נשארים מפורדים בתוך העם שלנו ובגלל זה לא מאחדים אותם.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM בתאריך 11.10.2015

 

One comment

  1. פאני גרינברג

    כדי להבין את הפתרון למצב הקיים ,אני יכולה לדמיין קבוצה של אנשים שמחזיקים אחד בשני בזמן רעידת אדמה, בכוונה לעצור אותה, כאשר כל אחד מהם מאמין שזאת בדיוק הדרך, למרות שהאינסטינקט הראשוני הוא-לברוח, ועוזר לזולתו לא להיכנע לפחד וספק. האם זאת המלחמה? ואיך אפשר לשכנע אדם אחר "להחזיק בי" , כאשר אני בעצמי זקוקה לחיזוק ממנו ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest