דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / על מצוות רוחניות וגשמיות

על מצוות רוחניות וגשמיות

thumbs_34_100_wp.gif

שאלה: למה אתה אומר, שאדם יהודי בעולם הזה חייב לחזור ולשמור את "המצוות הגשמיות" כדי להגיע לרוחניות, כתרבות שמתוכה הוא עולה? למה הוא אינו יכול להישאר חילוני או בתרבות אחרת, שאימץ לעצמו או חונך בתוכה?

תשובה: אני לא כופה עליך שום פעולות. זו דרכנו בכל מסגרות הלימוד שלנו. תלמד, תתפתח רוחנית ואם תרגיש צורך לקיים איזו מסגרת חיים דתית – תקיים!

איש אינו מתכוון לכפות עליך משהו. התורה כולה וחוכמת הקבלה הן נגד כפייה! הכי טוב אם מי שמתחיל ללמוד את חוכמת הקבלה ומשתתף בפעולות שלנו, יישאר מי שהיה קודם, ללא שום שינוי בחייו, אלא יוסיף להם את לימוד הקבלה.

איכשהו הלימוד ישנה אותו, הרי השינויים מתרחשים בנקודה שבלב, בנשמה, תחת השפעתו של האור העליון! בדרך כלל כל האנשים שלומדים את חוכמת הקבלה נשארים אנשים רגילים כמו שהיו. הם אינם הופכים להיות מאמינים יותר, כי פירוש האמונה במובן של "להאמין במה שאמרו לך" נעלם ומתחלף בידע ובמושג הרוחני. "אמונה" ברוחניות פירושה, השפעה, תכונת הבינה, הרגשה הדרגתית של הבורא!

שאלה: השבת ניתנה לנו כמתנה מלמעלה, האם אדם שלומד קבלה חייב לשמור שבת?
 

תשובה: שבת ניתנה מלמעלה כחלק מהמצב העתידי, מצב של גמר תיקון. מלמעלה ומראש נקבע לנו להשיג את גמר התיקון של אגו, כמטרה של כל העולם.

מי שלומד קבלה לא צריך לשנות שום דבר בחייו. אלא כמו שינחה אותו התיקון מלמעלה, כך הוא יהיה יותר ויותר מאוזן עם הטבע, עם הבורא.

שאלתו של שלמה בכר: לאחר שהסברת שכל התורה מדברת על עולמות עליונים ולא על גשמיות, איך אפשר בכלל לקיים את המצוות הגשמיות? הרי אם התורה מדברת רק על עולמות עליונים, אז כל מה שאנו מבינים מהקריאה הפשוטה אינו נכון (או שכוונת המשורר בכלל לא הייתה להסביר על פעולות בעולם הזה). ואתה הרי כתבת שקיום המצוות הינו הכרחי.

האם לפעולות שלי, למצוות שאני מקיים, יש השלכה לנפש שלי למעלה? למה קיום המצוות הוא הכרחי?

תשובה: מי שבא ללמוד קבלה חייב להמשיך להיות כמו שהיה לפני הלימוד! לא צריך להפוך לאיש דתי או להפך, לעזוב את הדת. לא צריך להחליף משפחה, עבודה וכדומה. צריך רק להתחיל להזמין על עצמך אור מקיף שיתקן אותך.

בהתאם לשינויים מהשפעת אור מקיף, החיים ישתנו באופן טבעי. האור מקיף ישנה את החיים בהתאם לחוקים המוחלטים של העולם.

שאלתו של יעקב צורי: מזה מספר שנים אני עוקב בדריכות אחר מאמריך ושיעוריך הן באתר האינטרנט והן בערוץ "קארמה" בטלוויזיה בשעות הבוקר המוקדמות. ברצוני לציין כי הרצאותיך מרתקות ומלמדות על תפיסת חיים פילוסופית שונה ממה שנהוג בקרב העם היהודי ואנשים יראי שמיים, שרובם נוטים להתנהג על פי חוקי ההלכה.

במעקב אחר הרצאותיך שמתי לב שאין התייחסות ואין פרוש למשמעות תפילות שחרית, מנחה וערבית, לבית הכנסת, להנחת תפילין לשמירת שבת וכדומה. האם יש סיבה לכך?

תשובה: חוכמת הקבלה אינה דת ואינה עוסקת בבירור פעולות גשמיות, אלא רק בתיקון הכוונות, מכוונות אגואיסטיות להתמלא, לרצון למלא את הבורא. באמצעות פעולות מכאניות איננו מסוגלים להשיג תיקון זה. את הביצוע המכאני אתה יכול ללמוד מתוך ספרים מתאימים ("שולחן ערוך").

את הקיום הרוחני של כל מצוות הבורא, שמשמעותן תיקון האגו עד לדרגת הבורא, עד ל"ואהבת לרעך כמוך" – אנחנו לומדים בחוכמת הקבלה. מצוות אלה נקראות גם תפילות (תפילות על תיקון עצמי ע"י האור המקיף), התעטפות בטלית (באור התיקון העוטף את נשמתנו), הנחת תפילין (תיקון קו שמאל – קו של רצונות ומחשבות אגואיסטיים) וכדומה. עיינו ב"תלמוד עשר הספירות" (חלק י"ב). על המצוות האלה אנחנו לומדים בחוכמת הקבלה ואותן אנו משתוקקים ליישם!

שאלתה של קארן: כשמדליקים נר נשמה לזכר צדיק או לזכר אדם אחר, האם יש לכך תוצאה?

תשובה: זה לא יותר ממנהג.

שאלה: אדם שעוד לא השיג את משמעותם הפנימית של מנהגי היהדות, למה לו לקיים אותם?
תשובה: זו מסגרת החיים הרגילים של אותם האנשים.

שאלתו של גבי: למה יהודים צריכים לקיים את מנהגי היהדות ולא יכולים להישאר חילוניים?
תשובה: אינני טוען שכדי ללמוד את חוכמת הקבלה חובה לשמור על מנהגי היהדות. אנחנו חייבים להפיץ את חוכמת הקבלה לכולם וברחבי כל העולם.

בעל הסולם קיים פגישות בקשר להפצת הקבלה עם מנהיגים חילוניים (אפילו עם אנטי-דתיים!). הוא נפגש עם בן-גוריון ומנהיגים אחרים, במטרה אחת ויחידה – להעלות את העם לרמה הרוחנית כדי שיגיע לאיזון עם הטבע, עם הבורא, בתיקון האגו.

שאלתו של יששכר: אם לא אכפת לקב"ה אם שוחטים את הבהמה מהצוואר או מהעורף, אז מה ערך כל החוקים והמצוות שקבעו בני האדם בעולם הזה? האם שמירה עליהם או עבירה עליהם משפיעות בצורה כלשהי על התקדמותו הרוחנית של האדם? האם מדובר על הסכמה אנושית בלבד או שהעובר עליהם מונע מעצמו את הרוחניות?

תשובה: במסגרת הקיום בעולם שלנו האדם טרם יודע בעצמו, מתוך השגתו העליונה, איך עליו להתנהג. בינתיים הוא נמצא בגלות רוחנית עד התגלות הדרגה החמישית, האחרונה של האגו.

כך או כך במצבך הנוכחי לא תבין כיצד להתנהג לפי החוקים הרוחניים. לכן העצה המעשית שלי היא: תמשיך להיות כמו שאתה ותעסוק בלימוד ובהפצת חוכמת הקבלה. כל השאר יבוא אליך באופן טבעי בעזרת ההשפעה של האור העליון המתקן.

One comment

  1. מה ההסבר של נרות שבת ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest