דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על מסלול ההמראה של הבעיות הגשמיות

על מסלול ההמראה של הבעיות הגשמיות

שאלה: האם ההתעלות מעל לבעיות הגשמיות לא תגרום לאדישות כלפי החיים הגשמיים?

תשובתי: דווקא מעל לחיים הגשמיים האלה אתה בונה את החיים הרוחניים שלך. הרוחניות נבנית רק על פני העולם הזה. בשביל זה נברא העולם שלנו, שלא ניתן לנו במקרה. החיים של הגוף הפיזיולוגי שלנו מסודר בצורה נפלאה לפי אותה התבנית, כמו העולם העליון, כמו שענף דומה לשורשו, כדי שבכל המקרים של העולם הזה אתה תתחיל להרגיש מה עומד מאחוריהם במדרגה יותר עליונה.

אנחנו רואים, עד כמה עשר מכות מצרים הן שונות: דם, צפרדע, כינים, וכולי, עד למכת בכורות. כל מכה, היא מכה לא נעימה, אבל הן כולן שונות זו מזו. בהתאם למקום שלך במערכת הכללית של נשמת "אדם הראשון", אתה עובר את כל מה שקורה בעולם הזה בצורה אישית, כמו מכות על האגו שלך, שנמצא "בתוך עורך".

דווקא המכות האלה עוזרות לך לצאת יותר ויותר מתוך עורך, כל פעם הודות להתגברות שלך. ואתה מברך על המכות האלה, כי בלעדיהן אין לך שום סיכוי להשתחרר. האגו מחזיק אותך בתוך העור ורק על ידי מכה אתה מחליט לברוח משם.

המכה בונה בך את האדם: "קליפת נוגה", "שליש אמצעי דתפארת", בכך שנותנת לך אפשרות להחליט בשביל מה אתה רוצה לצאת החוצה. אתה לא רוצה להסתתר ולברוח מהמכות, אתה מוכן להישאר בתוך החושך, אבל אתה רוצה להידבק לסיבה, לבורא, עם הודיה גדולה על כך שהוא נתן לך הזמנות לצאת במקצת מהגוף הזה ולהתקרב אליו.

בתוך התנאי הזה אתה מתחיל להבחין ולהרגיש בכמות עצומה של דקויות, ניואנסים שונים, ובצורה כזאת בונה את הגוף הרוחני שלך, כלומר את "עשר הספירות" הראשונות של "אור חוזר". זה באמת יהיה "אור חוזר", כי אתה כבר לא מבקש עבור עצמך, אלא מתעלה מעל לחושך שמורגש ברצון לקבל שלך, שהופך ל"מלכות" מצומצמת.

אתה מתגבר על החושך הזה ומתחיל לבנות מעליו "מסך". וההשתוקקות שלך לעשות נחת רוח לבורא נקראת "אור חוזר", כי אתה חושב רק על טובתו. כך אתה מקבל את המבנה ההתחלתי של "הפרצוף הרוחני" שלך, שממנו מתחילים מצבים שנמצאים למעלה מהחומר שלנו, מהרצון שלנו "לקבל על מנת לקבל". אתה מתנתק מה"אני" שלך.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 04.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לידה, זו פריצה מתוך החושך
גישה בוגרת לבעיות
סיום קבוצתי או לחיצת החרצן מהדובדבן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest