דף הבית / המשבר ופתרונו / אחריות על המתרחש

אחריות על המתרחש

מתוך הכנס באירופה, שיעור מס' 6

הבורא לוקח בחשבון כל רגע בחייו של האדם. כרגע אנחנו רוצים להתחבר, וכמו ילדים מדברים על זה, ואחרי מספר שעות הכול ייעלם. אבל זה לא חשוב, כי זהו תהליך מצטבר שמקבץ ביחד את כל הרגעים הטובים שלנו ומביא אותם למצב שנקרא "סאה", מידה שבה האדם מסיים את כל מאמציו ומגלה את העולם העליון. אנחנו צריכים יותר רגעים כאלה. הם יתחברו למעלה ואז תפתח הדרך לאור העליון אלינו.

בכנס הזה אנחנו עשינו עבודה חשובה. לראשונה באירופה נוצרה ההבנה לשם מה נחוצה הקבלה ומהו הייעוד שלנו בעולם.

הגיע הזמן לשינויים דרסטיים שדורשים את התערבותנו. אסור לנו לאבד אף רגע, וכאשר יש התפעלות כלשהי, חייבים לעודד אותה ולהעבירה לחברים. על כך כותב הרב"ש במאמרי החברה.

אסור לשכוח שהבורא מתגלה בין האנשים, במשפחה בין הבעל לאשתו או בחברה לפחות בין שני חברים. אבל ככל שיש יותר אנשים, יש יותר סיכוי לגלותו, ואז התהליך מתקדם מהר יותר. אם יש יותר אנשים, יש יותר בעיות, אבל גם ההתקדמות מהירה יותר.

אנחנו רואים שכל העולם בהדרגה נכנס לתוך התהליך הזה, ואנחנו חייבים להשתתף בו, מפני שרק אצלנו ישנה השיטה למשוך את האור שצריך להאיר בעולמנו.

כאשר אנחנו אומרים שעולים למדרגה הבאה, למעשה זה אומר שהאור יורד אלינו ומאיר לנו כאן.

הוא צריך לעבור דרך כל העולמות, מעולם אין סוף עד לעולם שלנו ולהאיר את כל העולמות. ורק אחרי שהוא מגיע למדרגה האחרונה, אז כל העולמות יתקבצו ביחד לעולם אין סוף אחד.

אפשר לתאר את כל הבריאה כמעגל גדול שבמרכזו נמצא עולמנו, והאור יורד לכאן בהדרגה דרך חמישה עולמות לאורך קו דק: עולם "אדם קדמון", "אצילות", "בריאה", "יצירה" ו"עשיה". אנחנו נמצאים במדרגה האחרונה ביותר, בנקודה המרכזית. והאור ניצב לפנינו. עלינו לאפשר לאור לעבור דרך כל העולמות ולהיכנס לעולמנו.

ברגע שהאור שיורד לאורך הקו, נכנס לנקודה המרכזית, אז הקו הופך מייד לעיגול שכולו מתמלא באור.

אחריות על המתרחש

בעצם, האור תמיד נמצא כאן, אבל אנחנו לא מרגישים אותו. זה הכול אור אין סוף. זה הבורא, תכונת ההשפעה והאהבה המוחלטת והאבסולוטית, ולכן המדרגה הזאת נסתרת מאיתנו. וכאשר אנחנו, דרך קו הירידה ההדרגתית של האור, ממלאים בו את עולמנו, אז אנחנו משיגים מצב שבו כל הנבראים עוברים גם להשפעה חלוטה ואז מתגלה כל ההיקף, כל העולם אין סוף.

זהו תהליך הדרגתי, מצטבר. לכן, עלינו להשתדל כל דקה להוסיף עליו מאמצים ולצרף עוד ועוד, כפי שנאמר: "פרוטה לפרוטה מצטרפת לחשבון גדול".

אבל נכון להיום קיימת בעיה נוספת. "אור מקיף" מתחיל ללחוץ על העולם שלנו, מעורר בו הרגשת משבר. ההבדל בין העולם שלנו ועולם הרוחני (דלתה – ∆) גורם למשבר, בגלל חוסר ההתאמה בין התכונות של עולמנו לעולם העליון. את זה אנחנו מרגישים.

וכאשר כל העולם יתחיל לפחות במשהו להידמות לנו, גם בלי לדעת ולהבין שזה קורה בהשפעת האור העליון, אבל הוא יתקדם יותר לקראת החיבור, אז מייד נוצרת השתוות הצורה במידה מסוימת בין העולם שלנו לעולם העליון, בין מצב האנושות לעולם העליון ואז הכול יתחיל להירגע. תיעלמנה בעיות היומיום, המשברים, פשיטות הרגל, חוסר הוודאות במחר, באקולוגיה, מה יקרה לנו. אלא להיפך, הכול יתחיל להתאזן. לכן, הכול תלוי בנו, זאת מטרתנו.

לכן, מדרגתנו הבאה היא "אנחנו (WE), הקבוצה האירופאית שביחד מפיצה את החינוך האניטגרלי". אנחנו חייבים ללמוד קבלה כדי למשוך את האור העליון, ולעולם צריכים להפיץ את החינוך האינטגרלי כדי להעביר את האור הזה לאנושות.

העולם לא יבין איזה אור זה, אלא הוא רק ישתדל מעט להתחבר, מפני שהאנשים יתחילו להבין שיותר טוב להיות מחוברים. אבל מפני שהחיבור הזה יהיה בהנהגתנו, אז האור העליון יישפך עליהם, ואז פתאום, הם יתחילו להרגיש שעל ידי חיבור הם מצליחים ומבטלים את המשבר.

והם יכולים אפילו לא לדעת שזה עובר דרכנו, בזכות השיטה שלנו. והם גם לא צריכים לדעת, עדיף כך. כי לא משנה לנו שהילד אינו מבין מי וכיצד מחנך אותו, העיקר שהוא יגדל, זאת תכונת ההשפעה הטבעית. צריכים ללמוד מהדוגמאות של היחס שלנו כלפי הילדים. אם אנחנו נעשה את אותו הדבר כלפי העולם, יהיה מצוין.

לכן, מטרתנו העיקרית היא להתחבר כדי לעזור איש לרעהו, ושכל אחד במדינתו, בשפתו ועם המנטליות שלו, יצליח בהפצת החינוך והלימוד האינטגרליים. יש המון חומר בנושא הזה.

אני מבין שאתם נמשכים ללמוד קבלה, אתם רוצים לדעת מה נאמר במקורות על החוויות והתחושות הפרטיות. אבל לא תהיינה חוויות פרטיות עד שנשתף פעולה עם העולם בחוץ.

תאמינו לי, שבזמנו גם אותי לא עניין במיוחד העולם בחוץ. אני חשבתי שאוכל לשבת לבד בבית, ללמוד וכך לגלות את העולם העליון ולהתנתק מהעולם בחוץ. אבל זה התנאי שכופים עלינו. אם פעם הקבוצה הייתה מספיקה, שבה אנחנו עבדנו והתחברנו, אז נכון להיום בתוך הקבוצה לא נצליח להתחבר אם לא נעסוק בהפצה בהרחבה. לכן, אתם זקוקים למה שאני אומר לכם.

אני באופן אישי לא צריך את זה. אני צריך רק לספק לכם את השיטה לתיקון העולם, לשחזור הנשמה הכללית שנקראת "אדם", השיטה למלא אותה באור העליון, כדי שכולכם כפי שנאמר בקבלה, בעודכם בחיים האלה תרגישו את כל העולמות ותגיעו למצב של אין סוף ונצחיות, כלומר להרגשת הטבע השלם, שתתעלו מעל המוות, מעל כל הבעיות. זה הדבר העיקרי שאתם צריכים להבין.

לכן, אם אנחנו נצליח להתחבר בינינו, אז ההצלחה מובטחת לנו בקרוב מאוד, מכיוון שאירופה נוצרה במיוחד לשם כך. אם פגישתנו הייתה מתרחשת באמריקה הלטינית, באסיה או ברוסיה אני לא הייתי מדבר כך. אירופה זקוקה לזה, וחלקית גם צפון אמריקה, מפני שהמשבר יתפשט קודם כל במדינות האלה. ומהן הוא יתפשט בהדרגה הלאה.

אבל אם אנחנו נפיץ את שיטתנו במדינות האלה, אז המשבר ייעצר, ולא יהיה צורך להטביע בו את כל יתר האנושות. כי גלי המשבר באירופה ובצפון אמריקה שיתחילו להתפשט בעולם כולו, ישמידו את הכול בדרכם. לכן עלינו להיות אחראיים על המתרחש.

מתוך כנס אירופה שיעור מס' 6, 22.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סוגרים מעגל
לעזור לאירופה להתאחד
אירופה היא מרכז העולם ובבל המודרנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest