על מה לדבר בכנס

Laitman_2012-02-24_1379_w.jpg

שאלה: בכנס אנחנו רואים פרצופים רבים, הרבה אנשים חדשים. על מה צריך או לא צריך לדבר בכנס?

תשובתי: מה הכוונה "הרבה פרצופים", הרבה אנשים חדשים? האם זה מעניין אותי איזה פרצוף יש לו או מה הוא, זקן או צעיר?

לנשמה אין גיל. לנשמה אין שום צורה חיצונית. נשמה זו תכונת ההשפעה. במקרה כזה אני לא מסתכל על שום דבר אחר. לכן אני לא שׂם לב ולא זוכר אנשים, לא זוכר את השמות שלהם, מפני שמעניין אותי רק השדה הפנימי שלו, שהוא יוצר ומפיץ סביבו, כמו תהודה, ולא צורתו החיצונית או השם שלו. מה זה משנה?

שאלה: כדי לייצר שדה כזה, על מה עדיף לדבר ועל מה לא?

תשובתי: רק על המטרה, רק על הנושא של הכנס, רק על מה שמעלה את גדלות המטרה, רק על דברים חיוביים ובשום פנים ואופן לא על דברים שליליים, בדיוק על זה כותב רב"ש במאמרים שלו. כנס זה לא מקום שבו נעשים חשבונות וסיכומים. את כל זה אנחנו עושים לפני הכנס, תיקחו דוגמה ממני.

ועכשיו זהו, הכנס מתחיל, ואת כל הבעיות אנחנו שׂמים בצד, זה שייך לעבר, שמעליו אנחנו עכשיו צריכים להתעלות. כל התכונות, האבחנות, הקשרים השליליים שלנו, הניגודים שבינינו, כל זה נשאר למטה, ואנחנו עכשיו מתעלים מעליהם ומדברים זה עם זה על החיבור, על האיחוד, על ההכרחיות, על מה שאנחנו נשיג בזכות זה, עד כמה שאי אפשר להשיג את זה בצורה אחרת, עד כמה שאיננו יכולים להשיג זאת בעצמנו ולכן אנחנו זקוקים לאור העליון.

כל העבודה שלנו מיועדת דווקא כדי להבין ולתפוס, שבעצמנו איננו יכולים להשיג שום דבר. אבל זה לאחר שאנחנו נעשה כמות מסוימת של מאמצים משותפים ונראה שלא מסוגלים לעשות את זה. ואז בתוך הייאוש הגדול הזה ובתוך הרצון הגדול, יתגלה לנו הכוח העליון שיעשה עלינו תיקון ויגלה בתוכנו את הבורא.

שאלה: מה לעשות אם בזמן הסדנא חבר מדבר יותר מידי או שבכלל לא מדבר? איך להתייחס לכך בצורה נכונה?

תשובתי: אם הוא לא אומר שום דבר, אז לנסות לעודד אותו, לחבק, למשוך אותו באופן כלשהו לתוך השיחה, כדי שהוא ישתתף בה בצורה כלשהי, "ישבור" את חוסר המגע, וייכנס בדרך כלשהי למגע עם האחרים. אם חבר מדבר הרבה, אז צריך לווסת ולהגביל את משך זמן דיבורו, מפני שכולם צריכים לומר גם כן משהו, כלומר, תוך 2-3 דקות צריכה לעבור כמות מקסימלית של אנשים. הוא יכול לומר כמה משפטים, והם צריכים להיות מוכנים אצלו מראש, הוא "יורה" אותם, והמיקרופון עובר הלאה.

מתוך השיעור הווירטואלי, 22.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
החבר שלי הוא חכם גדול!
שדה לעבודה פנימית
לעטוף את כולם בחום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest