דף הבית / אהבה / על כל פשעים תכסה אהבה

על כל פשעים תכסה אהבה

שאלה: הקורסים של ההשכלה האינטגרלית לזוגות נשואים נוטעים בי תקווה, שעל ידי המעבר של התהליך הזה ועל ידי בניית האדם החדש בתוכי, אני אתקן לא רק את היחסים בתוך המשפחה שלי, אלא גם את מערכות הקשרים ואצליח בהכול. כי מערכת הקשרים המשפחתיים תהפוך לאותו בית הספר, שבאמצעותו אני אתפתח. האם יש הבדל איך שעוברים את התהליך הזה גברים ונשים?

תשובתי: יוצא, שכדאי לנו לשמור על המשפחה, מפני שהודות לה אנחנו נוכל להצליח בחיים. אנחנו לא רק מתקנים את היחסים בתוך המשפחה, אלא גם מקבלים רווח נוסף, כאילו שכל התהליך הזה הוא בעל מטרה נעלה יותר.

כי זו הרי לא בעיה של זוג נשוי בודד, אלא בעיה גלובלית של קשר הרוס בין כולנו, ואנחנו ניאלץ בצורה כלשהי לפתור אותה. היחסים במשפחה יכולים להפוך לאותה המעבדה, שבתוכה אנחנו יכולים ללמוד כיצד עלינו ליצור את היחסים שלנו עם העולם, כדי להצליח בהכול.

יש כמה הבדלים בין איך שהגבר עובר את התהליך הזה לבין איך שהאישה עוברת אותו, אך הם כל כך פנימיים, שאנחנו לא נוכל עכשיו להבינם כל אחד מהצד שלו, בכך שהוא מסתכל על האחר. אם אנחנו נתחיל לנבור בפסיכולוגיה כדי לנסות לברר מה מתרחש בתוך אדם אחר, זה רק יבלבל אותנו. כי אנחנו הרי לא יודעים מה באמת קורה שם.

אנחנו רק צריכים לרכוש גישה נכונה שמאפשרת לבנות יחסים זה עם זה לפי העיקרון: "על כל פשעים תכסה אהבה". ואין זה אומר שאנחנו רוצים להסתיר את ה"פשעים" שביצענו זה כלפי זה: את השנאה, הגאווה, רדיפת הכבוד, חוסר תשומת הלב, הזלזול. אנחנו לא מחביאים את כל זה.

אבל אם אני רוצה לשנות ולבנות משהו, אז אני לא צריך לרדת לבירורים הדדיים ולהאשים עד כמה כל אחד מאיתנו הוא אגואיסט, עד כמה הוא רע ולא שׂם לב לרע שלו, אבל רואה אותו בבן/בת הזוג שלו. למעשה, הוא לא רואה את המידות הרעות של האחר, אלא את האגו העצמי שלו, בכך שמעביר אותו על בן/בת הזוג ומזהה בו את ההשתקפות שלו.

במקום להבחין במידות הרעות בתוך עצמי, אני רואה אותן בבן/בת הזוג כמו בראי. ואילו בתוכי אני לא רואה את כל זה. יוצא, שאנחנו חייבים לפתח בתוכנו יחס טוב, אהבה, ותרנות, תשומת לב, גישה בוגרת גבוהה כלפי האחר. אנחנו צריכים מראש להסכים שזה יהיה מעל לכל מה שאנחנו נראה בראייה האגואיסטית שלנו.

"על כל פשעים תכסה אהבה", כלומר, אני מכסה על ידי האהבה את כל המידות הרעות שאותן אני רואה. כתוצאה מתרגילים משותפים, סדנאות, אני מתחיל לפתח בתוכי תכונות טובות חדשות, שעד עתה היו רדומות ונסתרות בתוכי: עדינות, ותרנות, הסכמה, נכונות למלא את הרצון של האחרים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים" שיחה 31, 18.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המשפחה כמרכז הבריאה
שיעורי בית לשניים
משפחה זה תמיכה ודוגמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest