דף הבית / חינוך, ילדים / המעבדה הקרובה ביותר לבית

המעבדה הקרובה ביותר לבית

ככל הנראה, זה טבעי שהאנשים היום אינם מצליחים להסתדר ביחד. הטבע מצידו הכין לנו אפשרות להתקיים ולחיות ביחד בתנאי שכבר בהתחלה אנחנו מבינים שנכנסים לחיי משפחה כדי להתעלות מעל הטבע שלנו. ודווקא זה יעזור לנו להצליח בכל דבר ולהתכונן ליציאה לעולם הגדול שנפתח לפנינו עכשיו.

המשפחה, חיי הזוגיות, יהפכו לבית הספר שמכין אותנו לחיים. כמו ילד קטן שמלמדים אותו ומחנכים בגן הילדים, בבית משפחתו, בבית הספר, ומכינים אותו ליציאה לעולם הגדול של המבוגרים – כך גם אנחנו היום במסגרת הבית, המשפחה, היחסים בין בני הזוג, מכינים את עצמנו ליציאה לחיים החדשים.

אין שום מסגרת אחרת טבעית ומתאימה יותר למטרה הזאת. אם נסביר זאת לאנושות כולה, שנמצאת היום במצב שבור וקרוע, ורואה כל כך מעט אושר ושמחה במשפחה, שלכל אחד יהיה ברור מהי התועלת בחיי המשפחה זה יעודד את האנשים להתחתן.

הרי היום כל מי שמדברים איתו, שומעים מכולם שהאנשים מלכתחילה אינם רוצים לבנות משפחה. או שהם כבר ניסו לבנות, התאכזבו ונמצאים על סף גירושין. לכן, צריך להסביר לאדם שדווקא בצורה כזאת, דרך התיקון בחיי המשפחה שלו, הוא יגיע לחיים בעולם המתוקן. ובלי זה אין שום אפשרות להגיע לחיים טובים.

אין זה מקרה שבכל התרבויות ובחברות העתיקות, לאורך כל ההיסטוריה של אלפי שנות התפתחות האנושות, למשפחה היה מקום כה משמעותי ויציב. ורק לאחרונה פתאום נהרסו חיי המשפחה. זהו אחד הסימנים שאנחנו הגענו למצב שמחייב אותנו לתקן את עצמנו.

אנחנו מעולם לא עסקנו בתיקון של האדם. אנחנו תיקנו את סביבתנו, את החברה, את הטבע, בנינו מערכות עזר שונות, פיתחנו שיטות, טכנולוגיות. אולם היום כבר כל כך התפתחנו, שאין לנו לשם מה להמשיך לשפר – זה לא יעזור ולא ישנה דבר. עכשיו הגיע תורו של האדם, לכן, בימינו המשפחה נהרסת.

בימי קדם, במקרים רבים השתדלו לא לקבל לתפקידים אחראים אנשים שאינם נשואים (כולל גם ללימודי הקבלה), אלא רק את מי שהיו לו חיי משפחה תקינים. מפני שאז יש להם אפשרות כל הזמן לתקן את עצמם בתוך המעבדה הפנימית הקטנה הזאת. בדיוק מהסיבה הזאת נבעה הדרישה הזאת.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה 31, 11.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המשפחה כמרכז הבריאה
ממשפחה חדשה לחברה חדשה
מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest