דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / על כל פשעים תכסה אהבה

על כל פשעים תכסה אהבה

כבר בתלמוד נאמר שכל ישראל ערבים זה לזה. אבל למה רק ישראל? הרי לפי מטרת הבריאה, כל העולם חייב להגיע לערבות.

העניין הוא, שישראל חייבים לעשות את זה ראשונים, כמו שכתב בעל הסולם בסוף ההקדמה לספר הזוהר. בשלב מסוים בהתפתחות שלהם ישראל מגיעים למצב מיוחד: הם נעמדים ליד הר סיני, כלומר, מגלים ביניהם את הרע, התהום, הדחייה, השנאה האמתית שנוצרה בשורש של הנשמה שלנו כתוצאה מהשבירה. ואז, לאחר שהם מתעלים מעל לכל זה, הם יכולים להגיע לחיבור, לערבות. נאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה", מעל לשנאה יתגלה בהם כוח האהבה.

ולאחר מכן הוא יישפך לכל השאר, לכל אלה שאינם יכולים לגלות את השנאה והאהבה בצורה כזאת. הנשמות האלה שייכות לקטגוריה של "אומות העולם": הרצונות שלהם קטנים יותר, וכוח השבירה פועל עליהם בצורה חלשה יותר. התהום שנפערה ביניהם היא לא כל כך גדולה והיצרים שלהם אינם חזקים מספיק, על אף שהם נושאים את הרצון לקבל.

ודאי שבגמר התיקון כולם יתחברו לכלי אחד, ללא שום הבדלים. אבל בדרך קיימת קבוצה של נשמות שמממשות את התיקונים לפני כולם. הקבוצה הזאת נקראת "ישראל", מלשון "לי ראש". והאחרים, שנקראים "אומות העולם", מקבלים את הכול מן המוכן.

היום אנחנו עומדים לפני העלייה הסופית. ולכן כל אלה שמרגישים את המשיכה לתיקון ואת הצורך להתאחד לשם כך, נקראים "ישראל". הם עומדים בראש, בהתאם לאותו התפקיד שהם צריכים לבצע בתהליך התיקון. הרי "ישראל" זה גם מלשון "ישר-אל", היות ומטרת התיקון היא להגיע אל הכוח העליון ולהשיג את ההשפעה המושלמת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 03.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הערבות היא עובדה קיימת
הגחלת העמומה של הערבות
תחת אש צולבת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest