דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / על "טריפים" ומעמד הר סיני

על "טריפים" ומעמד הר סיני

על
פרופ' בני שנון: הטקסים של בני ישראל מזכירים חוויה הזייתית הנובעת משימוש בחומרים פסיכואקטיביים

במאמר שפירסם לפני כחודש בכתב העת Time and Mind, מציג שנון תיאוריה פרובוקטיבית: הטקסים הדתיים של בני ישראל כללו שימוש בחומרים פסיכואקטיביים שהיו מצויים במדבר סיני ובנגב, ומשה עצמו השתמש בצמחים כאלה. שנון, לשעבר ראש החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, התנסה לראשונה בשימוש באיאואסקה ב-1991 בברזיל. לדברי שנון, "כבר יותר מעשרים שנה מסתובבות היפותזות שמקשרות את ראשיתן של דתות לשימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים" (פורסם באתר הארץ Online)

התייחסותי: אינני רואה בהשערה הזו שום דבר אבסורדי. נקודת המבט של הפרופסור די מודרנית. הוא מבקש להסביר בצורה מדעית את התופעה העל טבעית, אשר אחרים מקבלים באמונה, שזה בכלל לא מדעי!

פרופ' שנון רוצה "להכניס" את התופעה למסגרת חוקי הטבע, בעוד שכל השאר אוחזים בדעות קדומות. ההשערה שלו הינה מדעית מבחינת השכל הישר. אין היא גרועה יותר מתפיסת הבורא של שאר האנושות, בנוגע להתגלות הבורא לאדם, לניסים ולעולם הבא. כולם שבויים בדעות קדומות.

לגלות את הבורא – זו המטרה החשובה ביותר לאדם! חכמת הקבלה נותנת לנו אפשרות, להבין סוף סוף את הסיבה לקיומנו, את הזרימה ההיסטורית ואת המטרה הסופית הנקובה מראש. רק לימוד חכמת הקבלה יפתח את עינינו, ואז ישתנו הדעות של כולם – גם של פרופסורים כמוהו וגם של אלה המגנים אותם.

2 comments

  1. לו היה יודע, אותו פרופסור, כמה אנשים שלומדים קבלה ואולי בעבר חלק מהם השתמשו בכל מיני סמים, תרופות נגד דיכאון וכן הלאה, כבר לא מרגישים צורך בכל אלה, הוא היה מבין עד כמה דבריו הפוכים מהאמת..

  2. פתיחה לחכמת הקבלה – מחשבת הבריאה. ד' בחינות של אור ישר (קבלה למתחיל עמ' 330)

    יא) ועם זה תבין גדר האמיתי להבחין בין רוחניות לגשמיות: כי כל שיש בו רצון לקבל מושלם בכל בחינותיו, שהוא בחי"ד, נקרא "גשמי". והוא נמצא בפרטי כל המציאות הערוכה לעינינו בעוה"ז. וכל שהוא למעלה משיעור הגדול הזה של הרצון לקבל, נבחן בשם "רוחניות". שהם העולמות אבי"ע, הגבוהים מעוה"ז, וכל המציאות שבהם. ובזה תבין, שכל ענין עליות וירידות האמורות  בעולמות העליונים, אינן בבחינת מקום מדומה חס ושלום, רק בענין ד' הבחינות של הרצון לקבל. כי כל הרחוק ביותר מבחי"ד, נבחן למקום יותר גבוה. וכל המתקרב אל בחינה ד', נבחן למקום יותר תחתון.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest