דף הבית / כללי / על-חוש, חזוי, קלפי טארוט

על-חוש, חזוי, קלפי טארוט

thumbs_56_100_wp.jpg

שאלתה של גלית: רציתי לספר על תופעה שאני חשה: אם אני משוחחת עם אדם בטלפון או פנים אל פנים – ואם יש לו כאב או בעיה גופנית יש ביכולתי לזהות את המיקום המדויק של הבעיה ע"י תחושות פיזיות שאני חשה על גופי (זרמים ועקצוצים). אנשים לא מבינים איך אני מצליחה לזהות בעיה פיזית שיש להם בלי שיספרו עליה בכלל… לאחר התחושות האלה אני ממש מרגישה את הכאב של האדם, פיזית, וזה עובר אחרי זמן מה… כיצד הקבלה מתייחסת לתופעה כזו?

תשובה: לא מתייחסת בכלל. זו תופעה של רגישות יתר, כמו אצל אמא לילד שלה. אנחנו יכולים לפתח אותו גם בעצמנו. אבל לרוחניות זה לא שייך, מכיוון שזה קשור רק להתפתחות התכונות שכבר קיימות בגוף הפיזי-בהמי.

שאלתה של דלילה: כבר 6 שנים יש לי קולות וחזיונות. זה מאד מרתק ומלמד מצד אחד. מצד שני מאד מייסר, כי אין לי אפשרות התנתקות מוחלטת מהם וכי לא ברור לי מה אני אמורה לעשות עם זה. בגלל תחושת אובדן השליטה ב-mind שלי, אני לא מצליחה להימנע מתחושות רעות כלפי הכוחות האלה ומדיכאון כללי. הייתי רוצה לדעת מה ההסבר לתופעה ואיך כדאי להתייחס אליה.

תשובה: אין בזה משהו על טבעי, לחוכמת הקבלה זה לא שייך, זו תופעה של הפרעה בתפקוד המוח. ככתוב: "נתנה לרופא רשות לרפאות!" (ברכות דף ס ע"א). אז רק לרופאים צריך לפנות או למקובלים אמיתיים.

שאלה: חוכמת הקבלה גרמה להיווצרות של המון תיאוריות אזוטריות, כגון הרמטיסיזם (Hermeticism), "ברית הבונים החופשיים", שגם התייחסו לקבלה. ידוע גם שבמנהג אזוטרי לקלפי טארוט תואמים 22 אותיות של אלפבית העברי, 22 צינורות בעץ של הספירות, איזושהי דרך של התפתחות אבולוציונית. האם טארוט קשורים לקבלה?

תשובה: אין שום קשר בין כל התיאוריות האלה ותיאוריות אחרות לחוכמת הקבלה. הן נוצרו דווקא בגלל חוסר ידע והבנה של הקבלה. אבל הן מעמידות פנים כאילו יצאו מחוכמת הקבלה, כדי שיאמינו בהם. אותו דבר לגבי כל הדתות. לאותיות יש משמעות רוחנית רק בתוך האדם, שהוא בעל המסך. בגלל שבבסיס של כ"ב אותיות נמצאות עוד חמש נוספות, שנקראות מנצפ"ך שתואמות ל-5 דרגות המסך של מלכות דעולם האצילות. ורק במידה שאור חוזר ממסך, בכוחות המנצפ"ך, מתגלים כ"ב אותיות. למי שאין מסך אפילו אינו מבין על איזה כוחות ותכונות מדובר.

One comment

  1. לרב שלום. אני מרגיש אנשים ושונא את זה ואותם כי אני לא יכול לשנות כלום ולהשפיע בשום דבר.  זה גורם לי חוסר נחת וכל הזמן אני חושב איך להיות שכולם יאהבו אותי למרות שאני לא רוצה בכלל לדבר איתם. וההרגשה הזאת היא כל הזמן שם כמו מרה שחורה שאני לא יכול לצאת ממנה. האם יש עיצה בשבילי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest