דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על התועלת של השבירה

על התועלת של השבירה

מתוך "שמעתי", מאמר א', "אין עוד מלבדו":

"וזה דוקא אם באמת, שיש לאדם הזה רצון אמיתי. אז, האדם הזה מקבל עזרה מלמעלה, ומראים לו תמיד, איך שהוא לא בסדר במצב הנוכחי. דהיינו, ששולחים לו מחשבות וידיעות, שהם נגד העבודה."

כל המחשבות האלה הן תוצאה מה"רשימות" שכל פעם צפות ויוצאות מתוך האדם ודורשות את המימוש שלהם. פעם היה קיים רצון אחד, אבל הוא התרסק להרבה רצונות, רסיסים.

הרצון האחד הזה היה רק כלי דהשפעה קטן, שנקרא "אדם הראשון", שהיה "מהול", נולד ללא אגו, כמלאך. תחילה היה בו רק רצון של השפעה קטן, אבל אחר כך הוא צירף לעצמו את הרצון לקבל, את האח"פ, בזה שטעם מפרי "עץ הדעת". מתוך זה התווסף לו רצון עצום שריסק את הרצון להשפיע לחלקים קטנים.

באופן כזה, במקום רצון להשפיע אחד נוצרו הרבה רצונות להשפיע. נשאלת השאלה, איך יכול להיות רצון להשפיע מרוסק להרבה חתיכות? זה הרי נוגד את טבע ההשפעה, שתמיד מושך אותנו להתחבר יחד, כמו שכמה טיפות מים מיד מתחברות לטיפה אחת.

אבל הרצון לקבל תופס בשבי את הרצון להשפיע הקטן ומחזיק אותו בתוכו בשעבוד, כמו עָם ישראל במצרים. לכן בפנים יש רצון להשפיע, אבל כולו עטוף בתוך כוונה על מנת לקבל. יוצא, שאפילו בתוך הרצון להשפיע, האדם נאלץ לעבוד בעל מנת לקבל.

זה נקרא, שהרצון להשפיע נמצא תחת שליטת פרעה. אבל אפילו שהמצב הזה בינתיים הפוך מהבורא, בתוכו מתגלה מגמה חדשה, כלי עוצמתי חדש. כי הרצונות להשפיע שנמצאים בשבי של הרצון לקבל גדלו על חשבון האח"פ, "לב האבן", שהתחבר לכלים של עָם ישראל. ולכן בזמן התיקון יוצא רווח גדול, כמו שכתוב, שעם ישראל יצא ממצרים ברכוש גדול, בזה שלקח כל מה שרק אפשר היה לקחת מפרעה. ובמצרים נשאר רק מה שאי אפשר לתקן.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 29.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
התמזגות הרצונות
הביציות הפזורות של הנשמות
בחזרה לגן עדן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest