דף הבית / חינוך, ילדים / עלינו להיות "אור לגויים"

עלינו להיות "אור לגויים"

שאלה: מהי מערכת חינוך אינטגרלית?

תשובתי: מערכת חינוך אינטגרלית נועדה לחנך את האדם. החינוך אינו מקצוע שצריך ללמוד. הוא דבר שנכללים בתוכו וסופגים אותו, כמו כל מה שקושר אותנו עם בית אבא, עם הסביבה. לכן אם אנחנו רוצים לחנך את הילדים, אנחנו חייבים לבנות סביבם סביבה שתשפיע עליהם, תשנה אותם ותבנה אותם.

הרי בכל פעם שאדם נכנס לסביבה, הוא רוצה להידמות אליה, לפי חוק השתוות הצורה. זהו המצב הנוח ביותר עבורנו, המצב שבו אנחנו כמו כולם. ואם אני מרגיש בצורה אגואיסטית הרבה כוחות, אני מתחיל להתנשא מעל לאחרים. אך המצב הבריא ביותר הוא האיזון. לכן אנחנו צריכים בכל פעם לבנות ליד הילד כזאת סביבה, שתחייב אותו כל הזמן להתקדם קדימה, להיות טוב יותר, להשתכלל, להיות יותר ויותר אינטגרלי, מקושר ומתחשב בכולם.

אנחנו ניאלץ לשנות את הסביבה הכללית והפרטית במדינות ובעמים בהתאם למנטליות שלהם. נצטרך לקחת בחשבון כל מיני הרגלים ומסורות, מאחר ולא ניתן לבטל דבר. כל הדברים הללו צריכים רק להשתנות לטובת החיבור בינינו.

אנחנו חייבים להפיץ את הידע הזה בעולם ולדאוג שכולם יבינו לאלו שינויים עלינו להגיע. ספר הזוהר כתב, בצורה חריפה מאוד, שזהו עניין גורלי עבור עם ישראל. לכן אנחנו מתחילים להסביר לכל העולם מהו החינוך העולמי, כלומר לפי איזה חוק אנחנו צריכים לנהוג כדי לחיות טוב. והפעולה הזאת נקראת להיות "אור לגויים".

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם" – פתח תקווה, 08.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך האדם העתידי
חומר ייחודי
הבסיס להתפתחות נכונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest