דף הבית / כלכלה / כסף / עליית מחירי הזהב 

עליית מחירי הזהב 

שאלה: קיים ביקוש גדול בעולם לזהב, ולאף אחד כבר אין אמון בשוברים ובשטרות כסף, למה זה קורה?

תשובתי: התנועה הכלכלית נעה לקראת כיוון חדש ומאלצת אותנו לנוע אליו גם. מפעלים עובדים בשביל תוצרים לא נחוצים, אנשים מקבלים משכורת עבור עבודה לא נחוצה, אין מנועי סחר, והאחוזים הבנקאיים לגמרי לא ריאליים. העידן הישן תם, הוא נמשך 500 שנה, והפסיק לעבוד לפי חוק ההתפתחות הדיאלקטי.

נניח שאדם קונה מתכות שונות כמו זהב, כסף, מתכות יקרות ויהלומים, השוות ערך לכסף, מה הלאה? הזהב יכול לשמש כשווה ערך לכסף אם קיים סדר בעולם, אבל אם אין סדר, וגם לא יהיה סדר, אז שום דבר לא יעזור. יכול להיות שאדם שיחיה מהגינה שלו ולא יהיה לו צורך בשום מטילים, יהיה אדם מאושר יותר.

שאלה: לקראת מה התנועה הכלכלית הזאת מובילה אותנו?

תשובתי: לזה שנבין שאנחנו לא צריכים לחיות בגוף הבהמי שלנו, אלא בגוף רוחני, ולגוף הבהמי מספיק מינימום, עבורו זה הכי מועיל וטוב.

שאלה: כלומר, הגוף הבהמי חי כדי להפוך להיות גוף רוחני?

תשובתי: בוודאי, הטבע בכל מקרה יביא אותנו לזה בדרך טובה או בדרך רעה. מיצינו את ההתפתחות הגשמית שלנו, ועכשיו אנחנו צריכים להתחיל לחדור לספירה הבאה, למדרגת הקיום העל-גשמית הבאה, על זה מדברת חכמת הקבלה.

הערה: אבל לאדם הפשוט זה לא ממש מובן.

תשובתי: זה לא מובן מפני שלאדם הפשוט אין עם זה שום מגע לחלוטין. חכמת הקבלה מביאה את האדם לדרגת ההתפתחות הבאה שלו בכך שהיא מסבירה לו מה צריך לעשות ועוזרת לו להתעלות בצורה רכה. אין לנו לאן לברוח, זוהי דיאלקטיקה, זה רשום בתוכנית של הטבע, ואנחנו נצטרך ללמוד לסגל הכל במהירות.

המדרגה הבאה היא ויתור על כל מה שיש בעולם שלנו חוץ מדברים רציונליים והגיוניים הנחוצים לקיום מינימלי, ואילו כל המאמצים שלנו צריכים להיות מופנים רק לעלייה רוחנית, שמושגת על ידי קשר טוב בין בני אדם, בהשתוקקות ל"ואהבת לרעך כמוך". מתוך המצב הזה המדרגה הבאה מתחילה להיות מושגת.

האנושות נמצאת בתקופת התפתחות מעניינת מאוד. אני שמח מאוד שהגענו לזמן הזה ומקווה שיהיו לפנינו עוד הרבה תמריצים חדים ויעילים, שידחפו את האנושות להמשך ההתפתחות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 18.2.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest