דף הבית / אקטואליה / עלייה במספר ההתאבדויות בארה"ב

עלייה במספר ההתאבדויות בארה"ב

הערה: במשך 15 השנים האחרונות מספר ההתאבדויות בארה"ב גדל ב–24%, מתוכם אחוז ההתאבדויות בקרב צעירים גבוה הרבה יותר מאשר אחוז ההתאבדויות בקרב מבוגרים.

תגובתי: הסיבה להתאבדויות היא לא המצב החומרי של החברה, אלא האכזבה מהחיים, והרגשת חוסר משמעות בהם. הרגשת הריקנות חודרת דרך כל שכבות החברה ללא קשר לרווחה, לרכוש ולרמת ההשכלה. כשהאדם נכנס לדיכאון הוא לא רואה משמעות בשום דבר ולא רוצה לחיות. הוא מחליט לסיים את חייו כשהוא רואה לפניו רק "חושך" במקום "אור" ולכן מרגיש חוסר תקווה. החושך הזה ילך ויהיה יותר ויותר סמיך כדי לעורר את האדם לחיפוש אחר ה"אור" שיחליף את ה"חושך".

הערה: אם ה"חושך" ילך ויהיה יותר ויותר סמיך אז מספר ההתאבדויות יגדל עוד יותר.

תגובתי: מספר ההתאבדויות יגדל רק במעט, אבל רוב בני האדם יתחילו להקשיב למקובלים וללמוד כיצד לגלות במקום ה"חושך" את ה"אור" שלעת עתה אינם רואים. גם כעת ה"אור" ממלא את כל העולם אבל חסרה לנו הראייה הנכונה. בדיוק במידה שבה אנו מרגישים שקרן אור מאירה עלינו, כך גם אנחנו מאירים קרן אור משלנו. האדם יכול להרגיש מבט של מישהו, כאילו מישהו מסתכל עליו מאחור מפני שאנחנו מקרינים קרני אור ומרגישים את קרני האור שאחרים מקרינים.

כדי לגלות את השכבות, את החללים הענקיים, את העולמות שקיימים סביבנו, עלינו להקרין "קרניים" מיוחדות שיכולות להשיג את כל אלה. החללים האלה מלאים בחיים ודווקא אליהם הרצון שבאדם מתעורר, אבל לא מוצא תשובה. כדי לקבל תשובה על הרצון הזה, על האדם ללמוד כיצד ליצור בתוכו בצורה נכונה את קרן האור הזאת, להשתמש ולהקרין אותה. בינתיים, בני אדם שמרגישים בחייהם "חושך" הם אומללים מאוד. אני יכול להזדהות איתם מפני שכל מקובל עובר את המצבים האלה. מה שמבדיל בין המקובל לבין בני אדם שמתאבדים, זה שהתמזל מזלו והוא מצא את חכמת הקבלה. בעזרת חכמת הקבלה הוא ״מחייה״ את עצמו ומתחיל לחיות חיים מלאים, ויחד עם זאת, עליו כמובן לחשוב על אחרים. המקובלים משתדלים לעשות זאת בכל הכוח. כתבי המקובלים עומדים לרשותנו כדי שנשתמש בהם ונגלה עולם רחב הרבה יותר מכפי שהוא נראה לנו בראייה הרגילה שלנו. בהצלחה!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 25.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest