דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עלייה בזכות השפלות שלנו

עלייה בזכות השפלות שלנו

בעזרת הסביבה, צריך להשתדל לא לשכוח, שאנחנו עושים דווקא תיקונים פנימיים. לאורך כל הדרך האדם משיג יותר ויותר את שפלותו העצמית. כמו שנאמר "במקום שאתה משיג את גדלותו, שם אתה משיג את ענוותנותו". שני הקטבים האלה מקושרים ותלויים זה בזה, ככל שה"כתר" גבוה יותר, כך ה"מלכות" נמוכה יותר.

כך אנחנו עם הנקודה שלנו יורדים עד למינוס אין סוף, ובתכונת ההשפעה, ב"אור חוזר" מגיעים לפלוס אין סוף. בזה כל העבודה שלנו.

לכן דרושה לנו תמיכה חזקה מאוד מהסביבה, אחרת האדם אינו מסוגל לרדת במאומה כדי לבייש או להשפיל את עצמו, לדרוך על הגאווה שלו. הוא אינו יכול לעשות זאת, אפילו אם היה רוצה, כי כל הטבע שלו מתנגד לזה. מפני שאין בו את שני סוגי הטבע, אלא רק אחד.

לכן יש צורך כל כך גדול בסביבה שתתמוך בך, בלימוד מטרתי בקבוצה שלך, שימשוך אליך אור וייתן כוחות לסבול את המכות על האגו, על הגאווה, על הרצון לשלוט שלך ולהיות "בעל הבית" של כל מצב. כך, בסופו של דבר, אתה תגיע לדבקות עם העליון.

אף פעם אין תנועה חזרה, אלא רק לכיוון הענווה ותיקון האגו, שמביאים אותנו להשפעה ולקדושה. התיקון תמיד נעשה בפנימיות, ולא בפעולות חיצוניות או במילים.

כדי לזרז את ההתפתחות שלנו חשוב לשים לב, עם מה אתה קושר את העליות והירידות שלך. ירידה, זה ייסורים של הגאווה הפגועה שלך, והעליות זו הרגשת הדבקות עם הבורא. הם נקבעים לא על ידי מצב הרוח שלך או על ידי אבחנות אחרות, אלא קיימים רק כלפי הגאווה, האהבה העצמית, השליטה שלך, ההרגשה שאתה פועל, מחליט, מבין, בעצמך. דווקא בתחום הזה אתה מרגיש מכה וירידה. אתה מרגיש שאינך יכול לנהל את המצב שלך ולשלוט בחיים שלך.

ואת העלייה אתה מחשב לפי כמה שאתה מסוגל לבטל את עצמך ולמצוא "כלים" חדשים לביטול עצמי. וכאן קורה ממש "נס": מלמעלה מראים לך איך לבטל את עצמך ואיך, יחד עם זה, מייד נעלמות כל הבעיות והקושיות. זהו השלב הבא של העבודה שאותו אנחנו צריכים ללמוד מהניסיון של הירידות והעליות.

מתוך ההכנה לשיעור, 18.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מהיכן לקחת כוחות לשינויים פנימיים?
יחד נתגבר על הכוחות הרעים שעומדים בדרך לאהבה
תרכין את הראש וקח כמה שאתה רוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest