דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דברים שאסור לוותר עליהם

דברים שאסור לוותר עליהם

שאלה: כיצד ניתן להגיע לנקודה הפנימית ביותר, שמתוכה אני אוכל להתעלות מעל האגו? מהי הנקודה הזאת?

תשובתי: הנקודה הזאת היא ה"אני" שלי. מה יכול להיות יותר יקר מה"אני" שלי בכל המציאות? אנחנו עדיין לא מודעים עד כמה היא קיצונית העצמיות שלנו, העריצות האגואיסטית. שום דבר לא יכול להשתוות לזה.

הטעות שלנו היא, שאנחנו בדרך כלל משווים ומודדים את הכול בעזרת המושגים של חיים ומוות הגופניים, הבהמיים, הגשמיים. זה מוריד בצורה דרסטית את ה"ציפייה", ולעתים קרובות, תחת הלחץ של הצרות, האדם מוכן אפילו לוותר על החיים, שבעיניו אין להם ערך יחסית לסבל שלו. רבים מוכנים לשים קץ לחייהם בגלל קנה המידה השגוי, עקב הסתכלות "בהמית" על הדברים…

אבל, אם אתה מודד את החיים שלך כלפי הנצחיות והשלמות, אז אתה לא מסוגל לוותר עליהם. אתה לא מסוגל לוותר עליהם, מפני שכאן מסתתר ה"אני" האמיתי שלך, הדבר היקר ביותר שיש לך, על אף שאתה עדיין לא גילית ולא השווית אותו עם קנה המידה האמיתי, עם חיי הנצח, עם הנצחיות ועם עוצמת הבריאה האמיתית, ולא עם החיים הגשמיים במסגרת העולם שלנו…

שאלה: האם כדי לוותר על ה"אני" האגואיסטי, נדרשת סביבה חזקה ובטוחה שאפשר יהיה "לצלול" לתוכה?..

תשובתי: באופן כללי, יש להבין, שרק האור שיגיע מלמעלה יכול לעזור כאן. בינתיים, אנחנו לא הגענו להבחנות כאלה באמת וחיים בתוך שקר, מודדים את הכול כלפי החיים הגשמיים. אבל כשנתחיל למדוד את הכול לפי קנה המידה הרוחני, אז יתגלו לנו עומקים נוראיים, שבהם אין שום אפשרות לביטול עצמי.

ואז אתה תראה שכאן נחוצה התערבות של הכוח העליון שנמצא מעליך. סוף סוף אתה תבין שיש מקום לשליטה העליונה. לראשונה אתה תרגיש מה שמעולם לא הרגשת, ואלה כבר הבחנות חדשות בדרך.

מתוך שיעור על ה"הקדמה לספר הזוהר", 18.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מסירות נפש לטבע ההפוך
מאחל לכולם להגיע לגמר!
בין שמים לארץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest