דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עלייה במהירות האור

עלייה במהירות האור

process_poshel_70.gif

שאלה: איך ניתן לבצע את שינוי הטבע שלנו מאגואיזם לאלטרואיזם תוך פרק זמן כה קצר, אם עד כה התפתחנו במשך אלפי גלגולים?

תשובה: במשך אלפי גלגולים התפתחנו בדרגות דומם, צומח וחי, וב- 5769 השנים האחרונות פיתחנו את הרצונות בדרגת ה"אדם": השאיפה לכבוד, לשליטה, לעושר ולמושכלות תחת השפעת הקנאה.
האגו שלנו גדל מדור לדור עד שהשגנו מצב שבו הוא נעשה אינטגראלי, קשר אותנו לאחד, לשלם אחד. היום כולנו קשורים זה לזה, תלויים לחלוטין זה בזה!
התפתחותנו דומה לפירמידה. פסגת הפירמידה קטנה מאוד, ולכן זמן התיקון קצר מאוד. אנו צריכים לבצע את התיקון הזה תוך דור אחד. כך מצטמצם הזמן – במידת ההתקדמות, מהיסוד של הפירמידה ועד לפסגתה.

שאלה: אז מדוע המקובלים שתקו כל הזמן ולא החישו את התפתחותנו ההיסטורית?

תשובה: עד שלא התחברנו למערכת אחת (במחצית השנייה של מאה ה-20), האגו נתפס בעינינו כמנוע של הקדמה. אך בזמננו הוא כבר לא קושר אותנו אלא גורם לנו להיתקל זה בזה, והוא מתחיל להיתפס בעינינו כרע. בהמשך הוא יתגלה עוד יותר כמקור של כל הרע בעולם, ויחייב אותנו לתקן אותו לצורת קשר הפוכה- לתשומת לב, שיתוף ואהבה.
היום המקובלים חייבים לעזור לעולם להגיע במהירות להכרת סיבת הייסורים. לגלות את טבענו האגואיסטי כמקור כל הרע בעולם, להסביר את המשמעות של המתרחש בתוכנו ובטבע הסובב אותנו, ככוח שמכריח ודוחף אותנו להשיג את המטרה העליונה- השגת קיום בדרגת הבורא.
קודם תהליך ההתפתחות היה נסתר מההמון, כעת הוא התגלה ודורש הסבר. לכן מלבד דיאגנוזה דרושה גם תרופה.
כיון שאנו קיימים רק בעולם האגואיזם, רצון (כוח) לקבל, אנו עצמנו לא יכולים לשנות את עצמנו, להבין כיצד זה אפשרי בכלל. לכן ניתנה לנו חוכמת הקבלה, וכשאנו לומדים אותה אנו יכולים להזמין על עצמנו את כוח ההשפעה, כוח הבורא – "המאור המחזיר למוטב". כוח המשנה והופך את האגואיזם להשפעה ואהבה. והוא האמצעי, הוא התרופה שלנו!

שאלה: מהיכן לקחת את הכוח להתגברות, לעלייה? הרי ההשתלשלות שהיתה מחויבת מתוך השלמות לאי שלמות היתה "איטית" עד מאוד, כיון שהאגו היה צריך להתגלות בהדרגה, להוציא את עצמו משליטת הבורא. לעומת זאת העלייה שלנו מלמטה למעלה מתרחשת תחת השפעה וב"מהירות האור".
איך ניתן לבצע את העלייה תוך מספר שנים, אם לאחר ההשתלשלות דרך העולמות העליונים, החומר נזקק למיליארדי שנים כדי להתפתח בעולם שלנו?

תשובה: אנו מסוגלים לבצע את התיקון תוך מספר שנים. הרי הוא מתרחש תחת פעולת האור. השלמות מתגלה בעצמה, מתוך המצב הלא שלם, באמצעות שינוי היחס שלנו כלפיה בלבד.
כל פעולתנו היא רק ברצון לתיקון. בדומה לרצון של טיפת זרע להיות אדם. רצון כמעט בלתי נתפס ביחס למעשה של האב והאם בהפריה, בהתפתחות ובלידה. מלבד הרצון הבלתי נתפס הזה להיות אדם, את כל היתר עושה הבורא.
נעשה את מה שהוא מצפה מאיתנו ונהיה כמוהו!

פוסטים קודמים בנושא:
הרהורים על המשבר
אי אפשר להימנע ממהפכה רוחנית
פוסטיפ נוספים במדורים: משבר עולמי, אגאיאזם, אדם ראשון

One comment

  1. בני ברוך והכלי העולמי  – אין כמוכם ביקום !!!!!

    אתם אהובים, מקסימים הכי!!!!!  בעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest