דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עיר שצומחת מנקודה על המפה

עיר שצומחת מנקודה על המפה

"עולם האצילות" מגדיל את הכלים. אם קודם הייתה לי רק אבחנה קטנה, נקודתית, ספירה אחת, אז ב"עולם האצילות" במקום ספירה אחת נוצר "פרצוף" שלם מעשר ספירות. זה אומר, שיש לנו כבר כושר הפרדה הרבה יותר גדול בין כל התכונות מאשר קודם.

אם קודם אני כמעט ולא ראיתי הבדל בין שתי התכונות, כי זו הייתה נקודה, אז עכשיו כל נקודה גדלה פי עשרה וכוללת בתוכה כל מיני אבחנות שונות, שמקושרות ביניהן.

לכן "עולם האצילות" נותן אפשרות לעשות בירורים ותיקונים של "עולם הניקודים". כי ב"עולם הניקודים" היו רק נקודות, נקודה שחורה של "מלכות", שנכללה בכל הספירות. ואילו כאן, ב"עולם האצילות", אנחנו לא עובדים עם אותה ה"מלכות" שפשוט נכללת בכל הספירות האחרות כנקודה שחורה, אלא עם "מלכות" שכוללת בתוכה את ט' הספירות הראשונות ובעצמה נכללת בהן.

כך נוצרות תכונות משותפות של ט' הספירות הראשונות לעומת ה"מלכות", ואנחנו יכולים לראות את אלה על רקע של אלה. הודות לזה, אנחנו מקבלים יכולת של בחירה, בירור, הבנה של המתרחש.

זה כמו שאנחנו מתקרבים מרחוק לאיזה חפץ, בהתחלה אני רואה רק נקודה קטנה. וככל שאני מתקרב יותר ויותר קרוב, אני מתחיל לראות בקנה מידה שלם, את כל מה שמתרחש שם. כך נקודה קטנה על המפה יכולה להפוך לעיר שלמה.

בדיוק כך פועל "עולם האצילות", בזה שעוזר לראות כל תופעה במימדים גדולים.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 09.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לחם טעים מדגנים מלאים
פנו דרך לאור
מחצבת הנשמות מהאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest