דף הבית / חינוך, ילדים / לחברה המודרנית דרוש לב

לחברה המודרנית דרוש לב

שאלה: הלב, כאיבר בגוף, התפתח במשך מיליוני שנים. הצורך בו הופיע לראשונה, כאשר התאים התאחדו ביניהם והפכו לאורגניזם רב תאי. עד אז, החד-תאיים לא היו זקוקים ללב. איזו הקבלה אפשר לערוך עם החברה האנושית?

תשובתי: דווקא בזמננו אנחנו מגיעים לצורך ב"לב" עבור החברה האנושית. עד עכשיו לא הרגשנו בו כל צורך, מפני שלא היינו מקושרים הדדית. למעשה, היינו מהווים תאים נפרדים כל אחד בפני עצמו, ואפילו שהרווחנו זה מזה, אבל לא באופן פנימי, אלא באופן חיצוני, בצורה אגואיסטית: אני לך, אתה לי.

אבל מסוף המאה ה- 20 כל האנושות הופכת לגוף אחד, למשפחה אחת. ומאחר שכבר הפכנו לגוף אחד, אז בין התאים שלו חייב להיות קשר. לכן אנחנו זקוקים ללב כללי משותף, לשכל כללי משותף, דרושות לנו מערכות שאופייניות לגוף. בעתיד הקרוב האנושות תצטרך ליצור אותן, אחרת היא פשוט לא תוכל לתפקד. בדרך ייסורים או בדרך של הבנה, בכך שיסכימו לחיבור ולאיחוד, היא תמצא שיטה להתארגן בדיוק כמו שנעשה עם הגוף החי, שדרושים לו איברים משותפים, כמו מוח, לב, כבד, כליות, וכמו כן, מערכות שמספקות את היכולת לחיות. ללא זה, בדומה לגוף הפיזי, גם הגוף הכלל אנושי לא יוכל להתקיים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 80, 10.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הלב אינו יכול ללא אהבה
ריכוז פנימי
המערכת הסגורה של החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest