דף הבית / משבר עולמי / עיוורון האגואיזם

עיוורון האגואיזם

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

שאלה: כיצד מתפתחים האירועים בעולם, ומה הם דורשים מאיתנו?

תשובתי: בעולם מתרחשים הרבה אירועים. חלק מהאנשים כבר מבינים שאנחנו מתקרבים למשבר, לשואה. בשעה ששוחחתי באירופה עם אלה שמבינים בכלכלה, הרגשתי תערובת של דאגה ופחד. אנשים מלומדים אינם מבינים מה יהיה הלאה, אינם מתארים לעצמם איך נצא מהמצב שנוצר. הם אומרים, שבשנתיים שלוש האחרונות האנושות מצאה את עצמה במלכודת. לפני 30 שנה הוענק פרס נובל לכלכלנים הטובים ביותר עבור מחקרם, שמוכיח ומאשר שהחברה הצרכנית יכולה להתפתח באופן יציב עד לאין סוף. האגואיזם האנושי פשוט לא ראה שמתישהו החגיגה תסתיים.

מה עם אוצרות הטבע? ומה עם הטבע של האדם? עד כדי כך האגו שלנו היה מסונוור על ידי "הצלחותיו", כך שפשוט לא היינו מוכנים להכיר במובן מאליו. עד לפני כמה שנים בשיחותיי עם הכלכלנים המובילים הם שללו כל אפשרות של משבר. כזה הוא האגואיזם האנושי, כך הוא בנוי. הוא אינו מאפשר לנו לראות זאת. בפח שלו נופלים גם המומחים המבריקים ביותר, כמה חכמים שהם לא יהיו. הסיבה טמונה בטבע האדם.

היום אנשים חשובים רבים מעדיפים פשוט לא לחשוב על יום המחר. אין ברירה, אין מה לעשות, יהיה מה שיהיה. ואנחנו איננו יכולים להצטרף לכאב, למבוכה ולחוסר האונים האלה. הרי מצד אחד, יש להם בכיסם מיליארדים ומהצד השני, למיליארדים אין מה לאכול.  בסופו של דבר מדברים על מלחמת עולם, על כך שצריך להיפטר ממחצית האנושות. בזה הם רואים את ה"מוצא". אם דנים בזה באופן הגיוני, אז אין פתרון אחר: משאבי האנרגיה נגמרים והכלכלה כבר אינה יכולה יותר להישאר "על הקצה". משמע, שניתן להגיע לפריחה רק לאחר השמדה המונית.

אף אחד אינו פועל בכיוון הזה בכוונה, אך מחוסר ברירה, מטבע הדברים, הכול הולך לקראת זה. מלחמת העולם השנייה הייתה תולדה של תהליך שנבע מהשפל הגדול, וגם עכשיו תסריט כזה יכול לחזור על עצמו. לדוגמה, היום כמעט כולם בטוחים שלאיחוד האירופי לא נותר זמן רב. בנסיבות האלה, אנחנו מצידנו צריכים לדאוג לכך ששמו של הטוב והמיטיב יחדור לתחושה ולהרגשה באנושות, בכל בני האדם, בכלי הכללי, בנשמה הכללית היחידה שנבראה, כדי שירגישו אותו בצורתו האמיתית וכמה שיותר מהר.

מתוך שיעור על איגרת י"ג של בעל הסולם, 17.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגלובליזציה – מלחמת העולם החדשה
מלחמה עולמית או ערבות עולמית
גלובליזציה "שלנו" ו"שלהם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest