מהפכת האור

photo_rav_gh70_084.jpg

שאלה: האם אפשר להסביר את שיטת הקבלה במונחים של המדע המודרני?

תשובתי: האם ניתן להסביר לפרה את שיטת טרנספורם פורייה? מדובר על מדרגות שונות. אדם, שאין לו את ה"חוש השישי", את הנקודה שבלב, אינו יכול להבין, על מה אתה מדבר. אין לו צורך בזה, לכן זה חסר טעם לפנות אליו, ולכן בהפצה הרחבה אנחנו צריכים להיות בדעה אחת עם הרצונות של ההמונים, ולא של אלה שלומדים קבלה.

לאורך כל הדורות העולם לא הבין את המקובלים. והוא צדק, כיוון שבני האדם עדיין לא מסוגלים לזה ממדרגתם. בתהילים נכתב: "אדם ובהמה תושיע ה'", אך מתי? נכון להיום אינך יכול להסביר לאנשים מה זאת הכוונה האלטרואיסטית של "לשמה". קשה אפילו לדבר איתם על הנושא של תפיסת המציאות. זה מעניין, זה פיקנטי, אך הם לא מבינים את המהות, לא תופסים, פשוט לא יכולים.

כדי שהאדם באמת ישמע את המילים על תיקון הרצון שלו, הוא זקוק לעוד דרגה אחת של רצון. ועד אז אנחנו יכולים רק לזרז את התפתחותו על ידי אמצעים חיצוניים. כך או אחרת, עד שהוא לא ירגיש דקירה בלב, אין הוא יכול להבין את ההסברים שלך. כך העולם בנוי. בני אדם נמצאים במדרגות התפתחות שונות ואפילו בגמר התיקון יישארו כל הדרגות דומם, צומח, חי ומדבר. אך נאמר: "וכולם ידעו אותי מקטנם ועד גדולם", כל אחד בהתאם למדרגה שלו.

עוד יגיע הזמן, ונראה איך אנשים יתחילו לקלוט את המילים שלנו: חלקם במונחים מדעיים, אחרים בשפת הרגש, אחרים הודות לפעולות פשוטות שמספיקות כדי שהאדם ימצא את עצמו מעורב בדבקות. ישנם כאלה שחייבים להשיג, להרגיש דבקות, להשתתף בה באופן פעיל, ועבור אחרים אין זה חובה. הרצון קובע הכול. לא כדאי להניח, שכולם יקבלו במידה שווה את הרצונות שמכוונים להשפעה ולגילוי הבורא. אך כל אחד יקבל מידה שלמה, בהתאם לכלים שלו ויהיה מלא בזכות ההתכללות ההדדית הכללית.

לכן המקובלים הסתירו עד לימינו את הידיעות שלהם. עכשיו אפשר לגלותן, אך כל אחד ישמע רק חלק קטן מזה. ובכל אופן, בכללות, האור כבר מתחיל לפעול במסה הגדולה של הרצון הכללי. כזאת היא המהפכה שמתממשת היום בעולם. המשבר הנוכחי, הוא המהות של ההתכללות ההדדית של הרצונות.

מתוך שיעור על מאמר מספרו של בעל הסולם, "שמעתי", 05.07.2011

ידיעות קדומות בנושא:
שני תחומים של השידור הקבלי
מפירוד לאיחוד
הנה כדורגל, הנה אינטרנט, הכל בסדר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest