דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עידן של החלטות קולקטיביות

עידן של החלטות קולקטיביות

שאלה: יש לי ספקות בקשר לקבלת החלטות קולקטיביות. אי אפשר לשבת שעות במעגל ולדון בכל שאלה. יכול להיות שלאחר דיון כזה, את ההחלטה בכל זאת יקבל אדם אחד? אחרת זה ייקח יותר מדי זמן.

תשובתי: אני חושב, שאנשים יתעסקו בעיקר רק בדיונים כאלה בעיגולים. ועבודה, יכול להיות שיעבדו שעה ביום, ואולי בכלל לא. בכל הזמן שלהם הם יעסקו בכאלה החלטות – איך להידמות לבורא, בכך שייראו שזהו עיסוקם העיקרי ויקבלו מזה תענוג. בינתיים לא מובן לנו איך דבר כזה אפשרי, אבל כך זה יהיה!

זה יהיה מרכז החיים שלהם. חוץ מאכילה וטיפול הכרחי בגוף הפיזי, כל שאר העיסוקים של האדם יוקדשו לזה – 24 שעות ביממה במחשבות ו- 15 שעות בפועל. האדם יהיה עסוק כל הזמן בליצור חיבור יותר ויותר הדוק עם האחרים, יותר פנימי ורגשי, פיזי או וירטואלי. עד שאנחנו נתחיל לגלות שהגוף הפיזי בכלל אינו קיים וכל העולם הזה מתחיל להיראות כמדומה.

כל החלטה תתקבל באופן קולקטיבי. זה טבעי. מאיפה מישהו יכול לדעת יותר טוב מהאחרים? גם עכשיו זה כבר עובד בצורה כזאת. בחברות גדולות מאות אנשים משתתפים בניהול וקבלת החלטות גורליות. איך אפשר ביחידות לקבל החלטה אם מה שאתמול עוד נראה לך לגמרי נכון, היום פשוט מעורר גיחוך, ולהיפך.

האדם אינו מסוגל לבדו לעשות כלום. אם הוא רוצה להידמות לבורא, אז איך הוא יכול להמשיך לעבוד לבד? זאת לא אותה התבנית שמאפשרת לייצב את עצמך בצורה נכונה. לכן אין לנו היום אפשרות אחרת. עבר זמנם של האנשים הכישרוניים, הפוליטיקאים הבולטים, הכלכלנים, המנהיגים. מנהיג של היום אינו גבוה בכלום מהאחרים ואינו מסוגל לקבל החלטה נכונה. הכול נמצא בירידה ובשקיעה. כי אנחנו התחלנו בהתפתחות חדשה, והיא צריכה להיות קולקטיבית, אינטגרלית!

לכן אפשר להמליץ לכל המנהלים בכל מיני חברות, לארגן ולהרכיב קבוצות לקבלת החלטות. זה כבר מתרחש עכשיו, מפני שהאנשים מרגישים באופן אינטואיטיבי שהחלטה כזאת יותר בטוחה. רק שעכשיו הם מתאספים ומתווכחים, וכל אחד מקדם את הדעה שלו. אבל לאט לאט הם יגלו מניסיונם האישי שבדרך כזאת אי אפשר להגיע להחלטה. כביכול, באופן תיאורטי, הכול נכון! אבל בחיים המעשיים זה לא מסתדר, לא מניב תוצאות טובות.

ואז הם יצטרכו להקשיב לעצה שלנו ולקבל הדרכה שהקבוצה צריכה לברר את השאלה לא בוויכוח ביניהם, אלא על ידי ביטול עצמי של כולם כלפי מרכז הקבוצה לברר את דעתו של העליון. בזה חייב להיות נוכח הבורא שצריך לתת להם פתרון מושלם. זה כבר נקרא, שההחלטה והפתרון שלנו הם אינטגרליים.

לצורך דיון כזה חייבים להיות עשרה אנשים. לכן במוסדות ניהול ממשלתיים ישנן כל מיני וועדות, יש את הכנסת. אנשים אפילו מתוך תועלת אגואיסטית עצמית הבינו, שכבר אי אפשר למסור את כל השלטון לאדם אחד כפי שבעבר היו המלכים. חייב להיות חיבור: או לפחות בצורה אגואיסטית או בצורה רוחנית.

מתוך שיעור בנושא הכנה לכנס, 02.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הכנה לכינוּס הגדול
קדרה משותפת של מילוי רוחני
סביבה שחזקה יותר מהאגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest