דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עזרה בהתקדמות ב"קו האמצעי"

עזרה בהתקדמות ב"קו האמצעי"

מתוך הכנס בנובוסיבירסק. שיעור מס' 1

שאלה: ביחס לקבוצה אני נזרק פעם ל"קו ימין" ופעם ל"קו שמאל". איך עליי להתייחס לקבוצה, כדי שהיא תעזור לי להתקדם ב"קו האמצעי"?

תשובתי: צריך כל הזמן להשתוקק לשילוב הדדי כזה.

כאשר אנחנו נזרקים ל"קו ימין", זה גם לא טוב. "צד ימין", זו אופוריה, האדם "מרחף". קורה ודאי כזה מצב שבו הוא נזרק, במיוחד בהתחלה, אך בסופו של דבר, אנחנו בהדרגה יוצאים לרמה יותר הכרתית, יכולים בצורה רצינית לשלוט בעצמנו.

ללא ספק, אנחנו נצא לרמה אמצעית, היא מיוצבת בנו לאט לאט.

אנחנו צריכים להשתדל כמה שיותר לערוך סדנאות. בסדנאות, בכך שדנים במצבים שלנו, לא המצבים האישיים שאותם אתם חווים ברגע נתון (את זה אסור לעשות), אלא המצבים המשותפים, אז אתם הופכים ליותר חברותיים, אתם מתחילים להרגיש את החברים שלכם. אני חושב שדווקא זה צריך לעזור לכם לצאת מהר יותר ל"קו האמצעי".

אבל זה קשה. אני זוכר את עצמי ומודע לֵמה שאתה מרגיש. צריך לתמוך זה בזה, להבין. כל זה ודאי נובע מאהבה.

לא במקרה אנחנו נמצאים יחד, לא במקרה אספו אותנו כאן, כי האדם בעולם הזה נטול לחלוטין מבחירה חופשית. אנחנו מעין חרקים קטנים, שאספו אותם ונותנים הזדמנות קטנה להתחיל להתחבר בינינו בצורה נכונה, כדי ליצור מדרגה חדשה לגמרי, קיום חדש, חברה חדשה.

לדרגה האנושית הבאה הזאת של האנושות, למדרגת ההשפעה, נמשכים ומתקרבים לאט לאט יותר ויותר בני אדם. וההכרה של מה שאנחנו עוברים, צריכה לתמוך בנו.

אבל לתמוך בנו יכולה רק הקבוצה! אנשים צריכים כל הזמן יותר ויותר לתקשר ביניהם, כדי לשמור על האיזון. הקבוצה עצמה צריכה כל הזמן להיות ב"קו האמצעי" ואז, כאשר מישהו נזרק לפה או לשם (וזה טוב שנזרק), הוא מוסיף את המרכיב החיובי או השלילי שלו, וה"קו האמצעי" הזה עולה עוד יותר למעלה.

שאלה: כלומר, אם אצלנו בקבוצה מתחילים איזה שהם חילוקי דעות, חוסר הבנה, אז אנחנו צריכים להתאסף ולתקשר, בכך שמנסים להוציא את זה בסדנה?

תשובתי: בהכרח! אם ישנם כאלה חילוקי דעות, אז הכול מתחיל מסדנה. ורק בסוף הסדנה, לאחר שתתחממו ותרגישו זה את זה תוך כדי תהליך הדיונים על שאלות אחרות, אתם כבר תוכלו להתחיל לברר ביניכם איזה שהן בעיות שלכם. וגם לא את כל הבעיות, אלא אחת או שתיים מהן, וכעבור כמה ימים, עוד.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בנובוסיבירסק, 07.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שני שורשים, שמהם צומח עץ
קו אמצעי – הדרך הישרה אל הבורא
הקו השלישי מגיע מלמעלה, ומעלה למעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest