דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עזוב את עצמך וקנה נצחיות

עזוב את עצמך וקנה נצחיות

שאלה: בעולם שלנו בני אדם אוהבים ושׂונאים זה את זה, נותנים זה לזה מתנות או הורגים זה את זה, ומה מתרחש בעולם הנשמות?

תשובתי: לנשמות קיימת רק מטרה אחת – איחוד וחיבור עד לדבקות המלאה. כמו שטיפות מים נפרדות, מתמזגות לטיפה אחת ולא ניתן להבדיל ביניהן, יוצאת ישות חדשה – השפעה הדדית.

העולם הגשמי הוא חלק מהרצון השבור, הוא מיתקן רק בתיקון האחרון, ובינתיים מעליו מתגלה האהבה. במקום בו שולטת האהבה, כל אחד מאבד את הרגשת עצמיותו ונכלל באחרים בצורה אין סופית, מתמזג איתם לחלוטין. אך השׂנאה הקודמת שומרת על התכונות "השליליות" שלה.

בדומה לפרדוקס בפיזיקה הקוונטית, שחלקיק אחד יכול להימצא בו זמנית בשני מקומות. אין זה בגלל שהוא נע ממקום למקום במהירות אין סופית, אלא דווקא נמצא בו זמנית בשני מקומות, בהיותו אחד! אך כיצד ייתכן הדבר?!

בסופו של דבר נגלה, שבכל מקום בכל הבריאה קיים סך הכול רק חלקיק אחד, הנמצא בכל המקומות בו זמנית. אם הגענו להכרה שהמהירות אינה קיימת, והחלקיק האחד יכול להימצא בשני מקומות, אז באותה המידה הוא יכול להימצא במספר מקומות אין סופי. וחוץ מזה, אין לו צורה, כי הרי צורתו של החלקיק תלויה היכן שגילינו אותו, יוצא שבכלל אין שום דבר חוץ מנקודה אחת בלבד שנבראה על ידי הבורא "יש מאין", וכל השאר זה נגזרת ממנה!

לכן, ככל שנתקרב יותר לרוחניות, כך נגלה ביתר בהירות שאין אפשרות אחרת לדבר עליה, חוץ מאשר בשׂפת הספרים הקבליים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שישים ריבוא נשמות", 26.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מנוחה אין סופית במהירות אין סופית

2 comments

  1. איחוד וחיבור עד לדבקות המלאה. כמו שטיפות מים נפרדות, מתמזגות לטיפה אחת ולא ניתן להבדיל ביניהן,
    כמה המילים הנפלאות האלה יכולות לחדור ללבבות כמו שיר עם ניגון אלוקי,ואם נרצה רק לממש אותן אין זו אגדה אלא האמת, לחיים רעיי,

  2. ואלרי מנהריה

    ואלי גם כל מה שקורה בעולם – זהו כל מה קורה באדם המודרני (כולל הכל: המשברים, הסטירות, הבילבולים, הבעד ונגד, וכו')החיי בהכחשה ופירוד מעצמו כמו מאחרים כמרמזים על מה שמסרב לקבל…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest