דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / עולמו של ספר הזוהר

עולמו של ספר הזוהר

מיכאל לייטמן

כאשר אנחנו קוראים בספר הזוהר, איננו רוצים לתת הסברים תיאורטיים, לבלבל את האדם עד שישקר לעצמו ויגיד שהבין משהו. צריך לחפש את כל התכונות שאתה קורא בספר רק בתוכך. בדומה לילד קטן שאינו מבין מה ההבדל בין דבר אחד לשני, כך גם אתה אינך מבין, אך אחר כך תגיע ההבנה בצורה טבעית. הבנה מסמלת השגה. אתה צריך להרגיש הכל, כדי להגיד: "אה, עכשיו אני רואה, מרגיש, חי בתוך זה, מרגיש את הטעם של זה!". אתה צריך רק להשתוקק לחדור פנימה לתוך התמונה הזאת ואז תבין!

האם הילד הקטן יודע לאן הוא צריך להתפתח? הוא פשוט סופג מהעולם כל מה שרק אפשר וכך הוא גדל. הידיעה הזאת צריכה להיות איתך בזמן הלימוד, כך אתה תתפתח! אצל הילד קיים החדר שלו, השגחתה של אימו, כל מיני משחקים – זהו כל עולמו. תתנהג בעולמך כמו אותו הילד. הילד אינו שואל, על מה עליו לחשוב, הוא פוקח לרווחה את עיניו ופיו וסופג בצימאון את כל המידע, בכל חמשת חושיו. וזאת נקראת השגה, כאשר אתה מרגיש תחילה, ורק אחר כך מבין את מה שהרגשת.

בתוך ההרגשה אני כבר מתחיל להבין, כיצד האחד קשור בשני, כיצד זה משפיע עליי, ומה יהיה אם אני אמשוך משהו אל עצמי – בדומה לילד שלומד איך הצעצועים שלו והעולם שסביבו פועלים. כך עלינו להרגיש את הזוהר, זו השיטה היחידה להיכנס לעולם הרוחני, אין שיטה אחרת!

השכל לא יוסיף לך דבר, כי אז תצטרך לנצל את השכל הגשמי שלך, של העולם הזה, ולתת דוגמאות גשמיות. באופן הזה אתה לא תבנה שום הבנה רוחנית.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
מסע אל ירושלים הפנימית
לאן מוביל אותנו ספר הזוהר?
מצידו השני של המסך

One comment

  1. משה מאשדוד

    נראה לי שאופן הקריאה בזוהר צריך להיות בצורה אחרת, צורת הקריאה צריכה להיות כך, שקודם צריכים לקרוא את התוכן ולחזור עליו לפחות פעמיים מינימום אם לא יותר,ללא שום פירוש, ובכך אנו נותנים אפשרות להתחבר (עד כמה שאפשר). ולאחר מכן עוברים לצורה הנוכחית של פירוש מצדך. משום שבאופן הקריאה היום אנו לא מספיקים להתחבר לתוכן וכבר מקבלים פירוש, ואז נוצר קושי לקשר בין הפירוש לתוכן, והפירוש מאבד משהו. וכאן גם ראוי להזכיר שגם בעל הסולם בסוף ההקדמה לתלמוד עשר הספירות ממליץ לקרוא מספר פעמים את התוכן ורק לאחר מכן את הפירוש.  

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest