דף הבית / המשבר ופתרונו / עולם ללא אליטה ומעמד תחתון

עולם ללא אליטה ומעמד תחתון

אם היינו מבינים אילו חיים אנחנו מנהלים, אז היינו רוצים לצאת מהגלגל הזה. היום העולם מגיע לכזה מצב, שלא תהיה לו ברירה. אחרת, כל הממשלות תצטרכנה לחשוב ולהחליט מה לעשות עם 90% מהאוכלוסיה שלא צריכים אותם.

לפני מאה, מאתיים שנה, אדם שלא היה עובד, לא היה לו מה לאכול. אבל היום אדם לא צריך לעבוד כדי לאכול. בעולם יש שפע של מצרכים ומזון. בעבר לאדם לא היה מה ללבוש אם לא היה לו כסף, היום בעולם יש כזה שפע של בגדים, שאין שום בעיה להתלבש.

אז מה לעשות עם אותם האנשים שאין לנו שום צורך בהם? מתוך אוכלוסייה של שבעה מיליארד, מספיק חצי מיליארד כדי לספק לכולם את כל מה שנחוץ. ומה יעשו כל שאר האנשים? לאן העולם הזה מתקדם, איזה היגיון יש בקיום של כל שבעה המיליארד? איך נבנה את הדור הבא?

יש כאן כמה גישות ואפשרויות. גישה אחת, היא גישה פשיסטית, שאומרת, שצריך שוב לבנות תאי גזים ותנורים ולחזור על השואה, לנקות את האדמה הזאת מכמה מיליארדי אנשים, כי אם אין צורך בהם, אז מה לעשות אתם? אחרים אומרים, שזה לא הומני, אבל אפשר לעשות את אותו הדבר בעזרת סמים, תרופות. ישנן הרבה שיטות לדלל את האוכלוסייה.

ישנה שיטה נוספת, לערוך מלחמות בכל העולם, שבהן הורגים אלה את אלה. או שתפותח כזאת אידאולוגיה, שלפיה האדם לא יצטרך להתחתן ולהוליד ילדים. נישואין מאותו מין ייהפכו למקובלים על כולם: גברים עם גברים, נשים עם נשים. העיקר להוריד את כמות האוכלוסייה, שאין בה צורך לאף אחד.

היום הבעיה הכי גדולה היא, שיש מיליארדי אנשים מיותרים. זה לא במובן שחסר לנו אוכל ואין במה להאכיל אותם, אלא זה נטל גדול שאין מה לעשות עמו. גם מבחינת הזמן, גם מבחינת המקום וגם מבחינת הדאגה. הם משתעממים וזו בעיה גדולה מאוד.

אם נסתכל על העולם מלמעלה, מנקודת מבט דמוגרפית, מצד הממשלות, אז אנחנו נראה את כל הרצינות והחומרה של הבעיה הזאת. אולי אז אנחנו מתוך זה נבין מה קורה היום עם העולם, מדוע לאף אחד לא אכפת שאי שם מתנהלות מלחמות,ושגדלה מאוד צריכת הסמים.

מתחילה להיות מובנת הסיבה ליחס כזה אדיש. העניין הוא, שאנחנו ניצבים מול בעיה גדולה מאוד. אנחנו רוצים להמשיך להתקדם בשיטות הישנות כמו קודם, אבל העולם מחייב אותנו להגיע למבנה חדש.

כמובן, שאפשר לפתוח במלחמה גרעינית ולצמצם את כמות האנשים שחיים בעולם בחצי או בשלושת רבעי. אבל הטבע מחייב אותנו להגיע למצב, שבעולם לא יהיו אליטות ולא המעמד התחתון הנמוך.

בעולם של היום יש כמות גדולה מאוד של אנשים "מיותרים" עבוד הקפיטליזם. אין לנו ברירה, אנחנו חייבים להגיע לצורה חברתית חדשה שבנויה על שוויון מוחלט. כי בסופה של ההתפתחות הקפיטליסטית 90% מהאוכלוסיה יישארו ללא עבודה ולא יהיה במה להעסיק אותם.

המוצא היחיד הוא לתת להם לעבוד על בניית יחסים חדשים ביניהם, לפי עיקרון של שוויון. כי רק צורה כזאת מבטיחה המשך של הקיום האנושי בעולם המודרני, שמתקדם לשוויון וליותר ויותר חיבור בין בני אדם, עד שאנחנו נגלה בינינו את צורת החיים החדשה.

זה בדיוק התהליך שמתרחש היום בעולם, על אף שלא כולם רואים אותו. אבל הגישה מלמעלה היא מאוד ברורה. הבעיה היא רק בתפר בין הצורה החדשה והישנה, שבה העולם היה קיים כל הזמן עד ימינו, בזה שהתפתחנו בדרגות דומם, צומח וחי. היום כל האנושות מגיעה לדרגת התפתחות אנושית חדשה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 8.4.2015.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest