דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולם הרפתקאות שאליו ניתן להיכנס

עולם הרפתקאות שאליו ניתן להיכנס

laitman_2009-11-29_9923_70.jpg

העיקר בקריאת ספר הזוהר היא הכוונה. כיוון שכשקוראים בו אנחנו מושכים את האור הגדול ביותר, בהנחה שאנחנו מסוגלים לעשות זאת. מכל מה שנכתב על ידי המקובלים, אין אור יותר גדול מאשר בספר הזוהר. לכן הוא רכש אהדה ופרסום רב, ויחד עם זאת, נשאר נסתר לאורך ההיסטוריה כולה, וכל כך הרבה דברים התרחשו עימו. רק עכשיו הוא מתגלה כיוון שזהו מקור המאור המחזיר למוטב. לכן, לא משנה מה בדיוק אנו קוראים בספר הזוהר, כיוון שבכל מקרה איננו מבינים נכון אף מילה. אך אנחנו משתוקקים לחדור לתוך התמונה הזו, להרגיש אותה ולא להבינה, כיוון שבכל מקרה לא ניתן להבינה בתוך השכל הגשמי שלנו. אנחנו משתוקקים להיכנס לתוכה ולגלותה.

כיוון שמדובר על המקובלים שגילו את העולם הרוחני ומספרים על מה שהם מגלים בו, כמו בספר הרפתקאות שמספר על הרפתקנים המגלים יבשות ואיים חדשים. כך גם המקובלים מגלים לנו על המתרחש ברוחניות. הם מתארים בעזרת אילו כלים פנימיים מגלים את הרוחניות, ויחד עם זאת, הם מגלים את מה שהם רואים ומרגישים. כלומר, הם מספרים על הפעולות שהם עושים ומה שהם מגלים כתוצאה מכך. אנחנו מסתכלים, קוראים, שומעים ואיננו מבינים דבר. אך אנחנו דוחפים את עצמנו להרגיש את המצבים הללו, לחיות בהם.

כשקראנו בילדות ספרי הרפתקאות, התרגשנו יחד עם גיבורי הספר, אך כל זה היה בדמיון שלנו בלבד. ואילו כאן אנחנו נכנסים הלכה למעשה לתוך העולם הרוחני ומרגישים אותו אמיתי יותר משאנחנו תופסים את עצמנו בעולם הזה. דווקא התפיסה העכשווית של העולם הזה, היא המעוותת והמעורפלת ביותר יחסית לכל השאר. ברוחניות ישנה בהירות, שקיפות מדהימה שאי אפשר לתארה, הבנה עמוקה של כל ההתרחשויות והכוחות שמאחוריהן, הסיבות והתוצאות, המקור לכל המתרחש והקשר בין כל מה שקיים.

עלינו להשתוקק לכך כשאנחנו קוראים בספר הזוהר, להפסיק להיות "זקנים", ולהרגיש את עצמנו כילדים המוקסמים מספר הרפתקאות מרתק.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 07.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בארץ הפלאות
כיצד לחדור לספר הזוהר
ספר הזוהר מקשר אותנו עם הכוח העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest